اگر دولت هزینه کند می‌توانیم ناو هواپیمابر بسازیم

رئیس دفتر ارتباطات فرماندهی کل قوا گفت: اگر دولت هزینه آن را تامین کند ما قادریم ناوهای با طول 200 متر و دو‌ برابر جماران و یا ناو هواپیمابر بسازیم.

به گزارش ایسکانیوز، سردار عباس سدهی رئیس دفتر ارتباطات فرماندهی کل قوا طی سخنانی در مراسم رونمایی از کتب جدید نیروی دریایی ارتش که در ستاد نیرو برگزار شد، اظهار داشت: باید در کتب به این موضوع پرداخته شود که دلیل راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش چیست.

وی افزود: پرداختن به موضوع جهادخودکفایی در کتاب‌ها نیز از اهمیت بالا برخوردار است و ارتش اولین جایی بود که با دستور حضرت آقا خودکفایی را اغاز کرد.

سدهی خاطرنشان کرد: در جریان ساخت ناوشکن جماران تلاش ها به قدری زیاد بود که حتی امیر سیاری دو بار در مسیر بازدید از آن دچار سانحه جدی شد و خودروی وی واژگون شد.

رئیس دفتر ارتباطات فرماندهی کل قوا تصریح کرد: اگر دولت هزینه آن را تامین کند ما قادریم ناوهای با طول 200 متر و دو‌ برابر جماران و یا ناو هواپیمابر بسازیم.

سدهی گفت: دولت موقت بدنبال گسترش مستشاری نظامی امریکا در ایران با تغییر نام بود که با مخالفت آقا با بازرگان و دستور امام جلوی آن گرفته شد. دولت موقت قرارداد اف16 را کنسل و می‌خواست 80 فروند اف14 را هم برگرداند.

(توضیح: برخی هم معتقدند دولت بختیار قرارداد اف16ها را لغو کرد)

وی اضافه کرد: ما یکی دیگر از توان خودکفایی نظامی را در مقابله موشکی با داعش دیدیم که همه موشک‌ها دقیقا به هدف اصابت کرد و اگر دقیق نمی‌خورد و مثلا به منزل مسکونی اصابت می‌کرد و زن‌ و بچه ای کشته می‌شدند در دنیا علیه ما غوغا به پا می‌شد.

304

کد خبر: 885624

وب گردی

وب گردی