وزیر نیرو: در بخش آب  و برق نیازمند ارتباط معنادارتری با دانشگاه ها هستیم

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ما در دوره جدید در هر دو بخش آب  و برق نیازمند ارتباط معنادارتری با دانشگاه ها هستیم گفت: مدیریت تقاضا نیازمند بازشدن درهای پژوهش و فناوری وزارت نیرو در ارتباط با شاخه علوم اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو اظهار کرد: وزارت نیرو جزء وزارتخانه های مهم در کشور است که مسئولیت سنگینی در بخش آب و برق و پایداری مطمئن در بخش های مختلف دارد. برهمین اساس وزارت نیرو با همکار بخش های مختلف بویژه دانشگاه ها تاثیر مهمی در اصلاح اخلاق مصرفی جامعه دارند.


او تصریح کرد:حرف خوب نزده و شعار خوب نداده باقی نمانده، آنچه هست ابراز جدیت و علاقه مندی به برنامه هایی است که آغاز کرده اید.

اردکانیان ادامه داد: شرایط جمعیتی و اقلیمی ما به ویژه محدودیت منابع زیست محیطی ما را به سمت اصلاح اخلاق مصرفی سوق داده است.

او افزود: ما با مجموعه چالش ها و تنگناها در اداره امور کشور مواجه هستیم؛ از افزایش تقاضاها و منابع محدود زیست محیطی، مالی و... که در مقابله با این چالش ها دو منبع داریم، یکی زمان و فرصت است که محدودیت دارد و منبع دوم، منابع انسانی ارزشمند، بالفعل و بالقوه کشور است.
وزیر نیرو اظهار داشت: در دو دهه گذشته توفیق داشتم که با نقاط مختلف جهان در ارتباط باشیم. به جرات می گویم که منابع انسانی ما جزو بالاترین ظرفیت های ما است. اگر از زمان و فرصت استفاده صحیح نکنیم ممکن است منابع نیروی انسانی شایسته را از دست دهیم.

اردکانیان تاکید کرد: برنامه تقدیمی سرفصلی به عنوان مدیریت منابع انسانی و توسعه پژوهش آمده است. در این سرفصل به نکاتی چون توسعه پژوهش و فناوری از طریق نقشه راه تحقیقات، گسترش ارتباطات و فعالیت های علمی بین المللی، به هنگام سازی قطب های آموزشی موجود، اشاره شده است.
وزیر نیرو افزود: ما در دوره جدید در هر دو بخش آب و برق نیازمند ارتباط معنادارتری با دانشگاه ها هستیم. از جمله نقطه نظرات این است که آیا در ارتباط با وزارت علوم می توانیم از روش های مناسب تری بهره مند شویم؟

او ادامه داد: مدیریت تقاضا نیازمند بازشدن درهای پژوهش و فناوری وزارت نیرو در ارتباط با شاخه علوم اجتماعی است.

401

کد خبر: 885626

وب گردی

وب گردی