ستاد زن و خانواده تشکیل  می شود /قرآن کریم و تاسی از اهل بیت فصل الخطاب  موثری برای منع خشونت علیه زنان است

دکتر سیاوشی با اشاره به شاخص های عدالت جنسیتی گفت: چند هفته پیش زنان فراکسیون زنان مجلس از رییس جمهوری درخواست کردند طبق برنامه ششم توسعه برای رویکرد دولتی عدالت جنسیتی  حقوقی زنان استیکال شاخص ها مشخص و ستاد زن و خانواده تشکیل شود.

اکرم جدیدی ممتاز-ایسکانیوز: در نشست تخصصی در سفر یک روزه فراکسیون زنان به دعوت دانشکده زنان دانشگاه ادیان و مذاهب قم، دکتر طیبه سیاوشی در نشستی با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه و دیگر مسئولان مرکز تحقیقات زنان و خانواده با ریاست دکتر زاهدی برگزار شد.

طیبه سیاوشی با اشاره به درایت همیشگی مقام معظم رهبری در مورد توقف اجرای سند تحول بنیادین در مورد وضعیت زنان در کشور عراق گفت: در همایشی که در اواخر مهر ماه در عراق به میزبانی آقای عمار حکیم تحت عنوان منع خشونت علیه زنان برگزار شد و بسیاری از زنان کشورهای مختلف شرکت داشتند ،قرآن کریم فصل الخطاب قرار گرفت چون بسیاری از ابزارهای منع خشونت را در قرآن می شود پیدا کرد و اگر همه کشور های مسلمان از قرآن الهام بگیرند با تاسی به اهل بیت میتوانند راهکارها و برنامه هایی را علیه خشونت زنان به صورت قانون تنظیم و تصویب کنندچرا که در اسلام و ایران مشکل و خلا قانون نداریم مشکل اجرای قانون است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه مصوبات خوبی در حوزه زنان ، مانند زنان بی سرپرست و زنان آسیب دیده اجتماعی داشتیم وظیفه ما علاوه بر قانون گذاری ،نظارت بر اجرای قانون است و برای اجرای مصوبات پیشگیری از طلاق و بالا رفتن میانگین سن ازدواج باید اقدام کرد.

وی گفت: امریکا با 104 زبان زنده دنیا و انگلیس و فرانسه با 74 زبان زنده برای ایجاد یک جامعه توده وار جهانی در حال برنامه ریزی و پخش برنامه هایی هستند تا بتوانند مردم جهان را وادار کنند که مثل آنها فکر و عمل کنند.

دکتر سیاوشی با اشاره به شاخص های عدالت جنسیتی گفت: چند هفته پیش زنان فراکسیون زنان مجلس از رییس جمهوری درخواست کردند طبق برنامه ششم توسعه برای رویکرد دولتی عدالت جنسیتی حقوقی زنان استیکال شاخص ها مشخص و ستاد زن و خانواده تشکیل شود.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 885637

وب گردی

وب گردی