چاله بودجه آموزش و پرورش در لایحه دولت آنقدر بزرگ است که پر کردن آن در مجلس امکان‌پذیر نیست

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: چاله بودجه آموزش و پرورش در لایحه دولت آنقدر بزرگ است که پر کردن آن در مجلس امکان‌پذیر نیست و هرچقدر هم تلاش کنیم، نمی‌توانیم فاصله نیاز واقعی آموزش و پرورش را با بودجه پیشنهادی پُر کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش در سال 97 اظهار داشت: بودجه امسال دولت تنها 8.2 درصد کل بودجه است در حالی که این میزان در سال 95 حدود 10 درصد بود.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش در سال 91، 15.5 درصد بودجه بود اما روند آن در این دولت نزولی شده است که نشان‌دهنده سقوط اهمیت آموزش و پرورش با وجود تأکید کارشناسان بر اولویت قرار دادن آن است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: چاله بودجه آموزش و پرورش در لایحه دولت آنقدر بزرگ است که پر کردن آن در مجلس امکان‌پذیر نیست، هرچند ما در مجلس با تمام قدرت برای بهبود بودجه آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد اما هرچقدر هم تلاش کنیم، نمی‌توانیم فاصله نیاز واقعی آموزش و پرورش را با بودجه پیشنهادی پُر کنیم.

حاجی بابایی در خصوص استانی شدن بودجه با تأکید بر اینکه «آزموده را آزمودن خطاست» اضافه کرد: بودجه آموزش و پرورش پیش از این هم یکبار استانی شد که با پی بردن به خطا بودن این عمل دوباره ملی شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: استانداران در صورت استانی شدن بودجه به جای حل کردن مشکلات آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها خواهند پرداخت و از سوی دیگر ناهمزمانی در پرداخت حقوق و اضافه‌کار به یک اعتراض عمومی منجر خواهد شد زیرا متولی هماهنگ‌کننده وجود ندارد.

وی بیان داشت: از همه مهم‌تر آنکه مدیرکل آموزش و پرورش یک استان نمی‌تواند با قدرت از اعتبارات مصوب دفاع کند؛ نقاط قدرت و ضعف بودجه باید ملی دیده شود.

حاجی بابایی با اشاره به عملیاتی شدن 34 درصد بودجه، خاطر نشان کرد:‌ نگاه دولت به اینکه مدارس غیردولتی هزینه کمتری برایش دارند در کنار عملیاتی کردن بودجه به معنای «هل دادن آموزش و پرورش به سمت خصوصی سازی» و گسترش آن در آموزش و پرورش است.
706

کد خبر: 885648

وب گردی

وب گردی