اسلامی سازی علوم انسانی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود

وحدت میان حوزه و دانشگاه باید وحدتی فرا محیطی باشد، به گونه ای که فرهنگ دینی حوزه در دانشگاه و فرهنگ علمی- اسلامی دانشگاه در حوزه نمایان شود.


رئیس دانشگاه آزاد واحد زابل در گفت و گو با خبرگزاری ایسکانیوز به مناسبت روز ملی وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو رکن بسیار مهم در انقلاب اسلامی ایران هستند که جهت گیری های علمی و عملی نظام جمهوری اسلامی ایران بستگی به میزان کارایی و عمکرد آنان دارد.
دکتر محمد مجوزی بیان کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد تاثیر گذار در متن جامعه و الگو بودن در مسائل دینی، اجتماعی و فرهنگی اگر در یک مسیر و در تعامل با هم باشند به منزله ی بال هایی هستند که می توانند ایران را در مسیر تعالی و رشد مادی و معنوی به اوج برسانند.
مجوزی اظهار کرد: امروزه به دلیل مواجهه با هجمه‌های استکبار جهانی در شاخه‌های مختلف علمی ـ فرهنگی و سیاسی بیش از پیش نیازمند وحدت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به عنوان مغز متفکر و قلب جامعه و بازوان فرهنگی و علمی کشور هستیم و بدون شک اسلامی سازی علوم انسانی در سایه چنین وحدتی محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: وحدت میان حوزه و دانشگاه باید وحدتی فرا محیطی باشد. به گونه ای که فرهنگ دینی حوزه در دانشگاه و فرهنگ علمی- اسلامی دانشگاه در حوزه نمایان شود و اندیشه های این دو با هم مبادله شوند. تولیدات علمی دو مرکز می‌توانند با هم همسو و هم‌جهت شوند و تولیدات علمی مشترک این نهاد ها در راستای حل مشگلات رصد شده جامعه توسط این نهاد های علمی- اسلامی ارائه شود.

کد خبر: 885661

وب گردی

وب گردی