جوکار: نمایش " هیلی  "سرپوشی بر شکست های منطقه ای  آمریکا است

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران گفت: خانم نیکی هیلی با آوردن تکه ای آهن پاره به دنبال آن بود که اثبات کند موشک های شلیک شده از سوی یمن ایرانی است این در حالی است که هدف این اقدام وی محدود سازی مسائل موشکی ایران بود.

سردار محمد صالح جوکار معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در واکنش به ادعاهای نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر ایرانی بودن موشک های یمنی اظهار داشت: آمریکایی ها در مسائل منطقه ای شکست خورده اند؛ در حقیقت ذخایر آمریکا در منطقه غرب آسیا به شکل قابل توجهی پایان یافته است لذا برای نجات از این شکست ها دست به هر اقدامی خواهد زد و مطرح کردن این مسائل از سوی خانم هیلی نمونه ای از این اقدامات است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خودش احتیاج به سامانه های دفاعی از جمله موشک هایی که بتواند در مقابل تهدیدات خارجی عملکرد خوبی را داشته باشد دارد از طرفی آمریکایی ها به دنبال این هستند به نوعی این موضوع را القا کنند که ایران به دنبال دفاع خود نیز بلکه به دنبال ایجاد بی ثباتی در منطقه است.

جوکار ادامه داد: در این شرایط آمریکایی ها به انجام نمایش هایی خنده آور که نمونه آن را اخیرا از سوی خانم هیلی شاهد بودیم می پردازند؛ خانم نیکی هیلی با آوردن تکه ای آهن پاره به دنبال آن بود که اثبات کند موشک های یمنی ایرانی است این در حالی است که هدف این اقدام وی محدود سازی مسائل موشکی ایران بود.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه با بیان این که مضحک بودن نمایش اخیر آمریکایی ها برای تمام کارشناسان دنیا روشن است تصریح کرد: اقدام اخیر خانم هیلی مورد نقد بسیاری از رسانه ها از جمله رسانه های آمریکایی قرار گرفت در حقیقت کشور یمن خود دارای ذخایر موشکی است و حتی موشک نیز می سازند.

وی در پایان تاکید داشت: آمریکا با این اقدام خود نشان داد تمام تهمت هایی که به جمهوری اسلامی وارد می کند بی پایه و اساس است و آن چیزی که امروز مردم یمن را نابود می کند سلاح های پیشرفته ای است که از سوی آمریکا به عربستان سعودی فروخته شده است.

302

کد خبر: 885674

وب گردی

وب گردی