سهم شرکت های دانش بنیان در اشتغالزایی/ شرکت های دانش بنیان پلی بین "ساخت و ساز" و "ایده و خلاقیت" هستند

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی گفت: شرکت دانش بنیان می تواند ایده و خلاقیت را به فرآیند تجاری سازی برساند و منجر به کسب و کار دانش بنیانی شود، بنابراین شرکت های دانش بنیان در اشتغال زایی دخیل هستند.

احمدرضا طاهری، عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به آخرین همکاری های صورت گرفته از سوی سازمان نظام مهندسی با شرکت های دانش بنیان گفت: طی ماه های گذشته سازمان نظام مهندسی فعالیت چندانی را با شرکت های دانش بنیان نداشت اما اخیرا جلساتی را با معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار کرده ایم.

او در ادامه افزود: براساس جلسه ای که طی 5 ماه گذشته با حضور فرج الله رجبی رییس سازمان نظام مهندسی کشور و ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهور برگزار کردیم، قرار بر این شد که تفاهم نامه ای مابین شورای مرکزی کشور و معاونت فناوری ریاست جمهوری منعقد شود و در آخرین صحبت های انجام شده، مقرر شد تا تفاهم نامه ای در 6 محور اصلی منعقد و همکاری ها آغاز شود.

طاهری با تاکید بر محور فعالیت سازمان نظام مهندسی و معاونت فناوری ریاست جمهوری گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان به عنوان اولین محور همکاری با معاونت فناوری ریاست جمهوری است تا بتوانیم از این طریق برخی از عرضه های سازمان نظام مهندسی که دارای فکر و ایده است را در این مجموعه یکپارچه و اقدام به ورود آنها در شرکت هایی کنیم که در حال تاسیس هستند؛ چراکه این اقدام باعث پیش روی به سمت شرکت های دانش بنیان خواهد شد.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی گفت: ایجاد مراکز نوآوری در صنعت ساختمان به عنوان آیتم دیگر این تفاهم نامه تلقی می شود که در این مورد بحث هایی برای رسیدن به یک راهکار عملی انجام شده است.

او در ادامه اظهار داشت: سومین موضوع مطرح شده در تفاهم نامه، تجاری سازی خلاقیت افراد در مراکز شتاب دهنده بود.

طاهری به مشکلات موجود در موتورخانه ها اشاره کرد و گفت: موضوع معاینه فنی موتورخانه ها از دیگر مباحثی است که مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به مشکلات موجود زیست محیطی بسیاری از معضلات در موتورخانه ها باید برطرف شود.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی افزود: در آخر صحبت هایی درخصوص برطرف شدن مشکلات موجود در کانون پرورش خلاقیت شده است تا بتوانیم یک فرآیند کلی را به اجرا در آوریم.

او با اشاره به فعال سازی استارتاپ ها گفت: در حال حاضر فعالیتی در زمینه استارتاپ ها نداشتیم اما اخیرا صحبت هایی جهت اجرای آن شده است.

طاهری به زمان اجرایی شدن تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: سعی داریم تا ظرف 2-3 هفته آینده یعنی از اواسط دی ماه تفاهم نامه را نهایی و به اجرا درآوریم که پس از نهایی شدن متن تفاهم نامه، قادر به برنامه ریزی در حوزه نظام مهندسی برا به کار گرفتن مراکز نوآوری و مراکز شتاب دهنده در استان ها خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان زمینه اشتغال را فراهم خواهد کرد، گفت: شرکت دانش بنیان می تواند ایده و خلاقیت را به فرآیند تجاری سازی برساند و منجر به کسب و کار دانش بنیانی شود بنابراین با قاطعیت می توان گفت شرکت های دانش بنیان در اشتغال زایی دخیل هستند.

او نقش شرکت های دانش بنیان در تحقق فرمایشات معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی را اینگونه بیان کرد: در صورتی که کشور پیرو تولید و اشتغال پیش رود به طور قطع شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

طاهری گفت: شرکت های دانش بنیان در حوزه ساختمان که به عنوان اصلی ترین صنعت کشور تلقی می شود قادر به پرورش و فعال سازی ایده ها هست، آن را از مرحله نوآوری و خلاقیت به مرحله کسب و کار می رساند و می تواند به عنوان پلی بین ساخت و ساز و ایده و خلاقیت باشد.

401

کد خبر: 885711

وب گردی

وب گردی