اسلامی: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت  معطل مانده است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص دسترسی آزاد به اطلاعات اظهار داشت: این قانون به رسانه ها مجوز دسترسی آزاد به اطلاعات را داده است اما با این که سال های زیادی از آن می گذرد همچنان عملیاتی نشده است .

محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با در نظر داشتن قانون دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: این قانون به رسانه ها مجوز دسترسی آزاد به اطلاعات را داده است اما با این که سال های زیادی از آن می گذرد همچنان عملیانتی نشده است .

وی تصریح کرد: طبق این قانون باید کمیته ای تشکیل می شده است تا دسترسی آزاد به اطلاعات را فراهم کند، اجزای آن هم پیش بینی شده است اما هیچ اطلاع رسانی به رسانه ها در مورد بهره وری از آن نشده است.

مدیر مسئول هفته نامه شما ادامه داد: اجرای این قانون جز وعده های روحانی بود که آن را انجام دهد.

اسلامی با اشاره به سخنان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد افشاگری مفاسد اقتصادی توسط رسانه ها گفت: می توان این سخنان را به فال نیک گرفت تا سرآغاز یک مطالبه از دولت برای اجرای این قانون معطل مانده دانست.

وی در مورد افشاگری مفاسد اقتصادی ابراز کرد: این کار بدون دسترسی آزاد به اطلاعات منجر به نابهنجاری و سوء ظن های فاقد پشتوانه حقیقی خواهد شد که بیش از آنی که مفید باشد ضرر خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اگر بخواهیم از رکن چهارم دموکراسی به عنوان چشم بیداری که مانع فساد است استقاده کنیم باید زیر ساخت های این موضوع را فراهم کنیم و سپس چنین انتظاراتی را از آن داشته باشیم تا دچار اتهام هایی که در ایام انتخابات به ویژه از هر دو سو زده شد شاهد نباشیم.

وی در پایان با اشاره قانون دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: باید طبق آن کمیته ای تشکیل می شد و دسترسی ها را تسهیل می کرد اما وقتی خبر آن به رسانه ها نرسیده فایده ای ندارد. تا آنجایی هم که من اطلاع دارم یک بار این کمیته تشکل شد ولی بقیه جلسات آن برگزار نشد و یا اطلاع رسانی نکردند.

303

کد خبر: 885800

وب گردی

وب گردی