دکتر نوریان: در آموزش کشور انقلاب دیجیتالی اتفاق افتاده است

دبیرکل هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در آموزش کشور انقلاب دیجیتالی اتفاق افتاده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر نوریان دبیرکل هیأت امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۳ موج تاریخ ساز در ۵۰ سال گذشته وجود داشته است. دهه ی ۱۹۶۰ عصر کامپیوتر، دهه ۱۹۸۰ عصر ارتباطات و هم اکنون موج سوم تکنولوژی با اینترنت اشیا در حال شکل گیری است.

او تصریح کرد: دانشگاه بزرگ MIT کمتر از ۳ هزار هیات علمی و حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد. هم چنین دانشگاه استنفورد با ۴ هزار هیات علمی و ۱۵ هزار دانشجو دو دانشگاه برتر دنیا هستند که گردش مالی این دانشگاه ها بیش از ۵/۵ میلیارد دلار است .

وی افزود: هم چنین درآمد شهریه ای این دانشگاه ها ۱۶ درصد است و پژوهش در این مراکز آموزشی ۱۷ درصد درآمدزایی دارد، که نشان از جایگاه پژوهش در صنعت آموزش دارد البته امور خیریه و موقوفات نیز بیش از ۲۰ درصد برای این بنگاه های بزرگ اقتصادی منابع مالی به همراه دارد.

نوریان تصریح کرد: حال سوال اینجاست آیا دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در علم و فناوری و اشتغال زایی نقش موثری داشته است؟ که طبیعتا پاسخ منفی است و باید یک هدف مشخص ترسیم شود تا دانشگاه در مسیر مشخص خود پیش رود.

دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: دانشگاه برای توسعه علم در دورترین نقاط کشور، تاسیس شد اما بهبود شرایط اقتصادی هدف بعدی ماست که با تلاش و فضای رفابتی سالم محقق می شود. دانشگاه باید مانند ساعت کار کند و چرخ دنده های آن سازگار و هماهنگ باشند، چرخ دنده های دانشگاهی گیرهایی دارد که باهم همسو نیستند.

او افزود: دنیا با اینترنت در حال پیشرفت است و محصول صنعت آموزش عالی نیروی انسانی است که در آموزش کشور انقلاب دیجیتالی اتفاق افتاده است و کلاس های امروزی ۲ میلیون نفره برگزار می شود و با هر امکاناتی برای مرکز آموزش عالی دیجیتالی درآمدزایی دارند پس دنیا در محور آموزش و پژوهش دچار تحول شده است.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 885808

وب گردی

وب گردی