پیش بینی وضعیت جوی کشور در 3 روز آینده/آسمان تهران صاف و غبار آلود خواهد بود

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده پرداخت.

احد وظیفه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، با اشاره به آخرین وضعیت جوی هوا تا پایان هفته گفت : بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی به دلیل تداوم پایداری جو و سکون نسبی هوا تا اواخر هفته ، درشهرهای صنعتی و پر جمعیت شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور به ویژه تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و ارومیه انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی ادامه داد : در این مدت لازم است شهروندان برای کاهش آلودگی هوا تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند همچنین لازم است قشر آسیب پذیر جامعه مانند کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیر ضروری در فضای باز اکیدا خودداری کنند.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز به دلیل سامانه بارشی در جنوب کشور ابرناکی، رگبار باران و وزش باد در استان های هرمزگان، جنوب بوشهر، جنوب فارس، برخی مناطق سیستان وبلوچستان و جنوب کرمان و همچنین جزایر جنوبی کشور در مرکز و شرق خلیج فارس دور از انتظار نیست. همچنین شدت بارش ها در ساحل هرمزگان افزایش پیدا کرده و مناطق شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد : در روز دوشنبه بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان دور از انتظار نیست و این سامانه به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

وظیفه بیان کرد:در روز سه شنبه بیشتر مناطق کشور شرایط پایداری خواهند داشت و دما به طور نسبی افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین در برخی مناطق سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل، وزش باد شدید جنوبی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی سه روز آینده گفت : آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و غبارآلود و طی دو روز آینده صاف و غبارآلود خواهد بود و دمای هوا در کمترین حالت خود به 3 درجه و در بیشترین حالت خود به 15 درجه بالای صفر خواهد رسید.

701

کد خبر: 885816

وب گردی

وب گردی