لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از سه‌شنبه در مجلس بررسی می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری جشنواره مسئولیت اجتماعی از در دستور کار قرار گرفتن لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس خبر داد و گفت: مفاد این لایحه از سه‌شنبه در صحن مجلس مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز ،انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری جشنواره مسئولیت اجتماعی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ احساس تکلیف و تعهد در قبال سایر افراد جامعه، از اهداف جشنواره مسئولیت اجتماعی است، گفت: مسئولیت اجتماعی در واقع باید اینگونه تعریف شود که حمایت و احساس تکلیف باید نسبت به افرادی داشته باشیم که از فرصت‌های برابر اجتماعی برخوردار نیستند و یا در اثر سوانح مختلف دچار عارضه هایی چون معلولیت شده‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: وقوع زلزله در استان کرمانشاه برای هموطنان ما در مناطق زلزله زده، شرایط سختی ایجاد کرد و عوامل بهزیستی از همان ساعات اولیه برای حمایت از آسیب‌دیدگان در محل حاضر شدند.

وی تصریح کرد: اقدامات فراگیر و همه‌جانبه بهزیستی کشور در جهت حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه، برای کاهش آلام آن‌ها، با اعزام روانشناسان و مددکاران اجتماعی، در قالب ۵۰ تیم محب آغاز شد و هم اکنون نیز این تیم‌ها ارائه خدمات را همچنان انجام می دهند.

محسنی‌بندپی، تاکید کرد: راه‌اندازی مهدکودک‌هایی که در جریان زلزله اخیر تخریب شدند در ۳۹ کانکس، از دیگر اقداماتی بود که از سوی بهزیستی کشور در جهت حمایت از کودکان و خردسالان زلزله زده انجام شد. همچنین تاکنون ۱۷ هزار نفر از هموطنان زلزله‌زده کرمانشاهی، از خدمات و حمایت‌های روانی و اجتماعی تیم‌های محب بهزیستی، بهره‌مند شده‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، تاکید کرد: احداث مرکز ارائه خدمات توانبخشی در سرپل ذهاب، از جمله اقداماتی است که به گفته بازدیدکنندگان آن، مرکزی اثر بخش در ارائه خدمات توانبخشی به معلولان و افرادی است که به دلیل وقوع زلزله نیازمند اینگونه خدمات هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۶۱ کانکس میان مددجویان بهزیستی در کرمانشاه توزیع شده است که ۱۵۰ عدد از آن به زنان سرپرست خانوار و بقیه به معلولان و خانواده‌های دارای فرزند معلول واگذار شده است. راه اندازی و استقرار 2 واحد اورژانس اجتماعی در شهرهای ثلاث باباجانی و دالاهو، جزء دیگر اقدامات سازمان بهزیستی کشور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است.

محسنی بندپی یادآور شد: در زلزله اخیر کرمانشاه ۱۱۸ نفر دچار انواع معلولیت شده و ۱۸ نفر از این افراد، به ضایعه نخاعی مبتلا شده‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به بازدید معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و رئیس انجمن فیزیوتراپی از مرکز توانبخشی سرپل ذهاب طی روزهای گذشته، عنوان کرد: خدمات توانبخشی برای افرادی که در زلزله اخیر کرمانشاه دچار معلولیت و ضایعه نخاعی شده‌اند را توسعه می‌دهیم.

وی، تصریح کرد: در بحث اسکان دائمی جامعه هدف مددجویان بهزیستی در استان کرمانشاه، بهزیستی با بسیج سازندگی تفاهم نامه ای به امضاء رسانده است که بر اساس آن ساخت و احداث ۱۱۷۵ واحد مسکونی در اولین فرصت آغاز خواهد شد.

محسنی‌بندپی، تاکید کرد: به هر یک از خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که منزل آنها در زلزله کرمانشاه آسیب دیده است، ۵ تا ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت اعطاء خواهد شد و همچنین مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز از سوی سازمان بهزیستی کشور به عنوان بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود. همچنین ساخت منزل برای زلزله زدگان کاملاً استاندارد و اصولی انجام می‌شود و منازل جدید در مقابل زلزله ۹ ریشتری نیز مقاوم خواهند بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه نشست خبری جشنواره مسئولیت اجتماعی از در دستور کار قرار گرفتن لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس خبر داد و گفت: مفاد این لایحه از سه‌شنبه در صحن مجلس مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

وی، ادامه داد: تصویب این لایحه حاصل دو سال کار کارشناسی متخصصین و کارشناسان سازمان بهزیستی بود و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، این لایحه خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

محسنی‌بندپی بر توسعه گفتمان مسئولیت اجتماعی در جامعه تکیه کرد و گفت: ما نسبت به سرنوشت دیگران وظیفه داریم؛ بنابراین آگاه‌سازی جامعه، اقدامات به‌موقع و به‌هنگام و نهادینه کردن فرهنگ مسئولیت اجتماعی را در دستور کار قرار داریم.

705

کد خبر: 885825

وب گردی

وب گردی