باید زیرساخت های اولیه درمان سرطان در استان کهکیلویه و بویر احمد فراهم شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته از بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج و بیمارستان در حال ساخت 284 تختخوابی شهید جلیل یاسوج، بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت، بیمارستان بی بی حکیمه(س) گچساران و بیمارستان 32 تختخوابی در دست ساخت شهرستان باشت بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید جلیل یاسوج، گفت: به دعوت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس از بیمارستان های شهرهای بزرگ استان بازدید کردیم.

دکتر قاسم جان بابایی اظهار داشت: در برخی بیمارستان های گچساران با هدف نهایت استفاده از تخت های موجود باید بازآرایی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در شهرهای دهدشت و یاسوج در زمینه تخت های بیمارستانی عقب ماندگی وجود دارد، افزود: به طور حتم با بهره برداری از پروژه های موجود در این دو شهر شاهد ارتقا خدمات هستیم.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه توسعه خدمات مرکز قلب و عروق یاسوج از جمله باز کردن قلب یک اولویت است، تصریح کرد: همچنین باید تدابیر لازم برای فراهم شدن زیرساخت های اولیه درمان سرطان در این استان اندیشیده شود تا شاهد کاهش اعزام بیماران به استان های مجاور باشیم.

وی با اشاره به این که برای راه اندازی بیمارستان بزرگ یاسوج و بهره برداری از زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر از هیچ کمکی دریغ نمی کنم، افزود: به طور حتم در صورت تحویل سریع بیمارستان 284 تختخوابی شهید جلیل یاسوج توسط دستگاه مجری یعنی وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

گفتنی است در این بازدید غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس، دکتر اورنگ ایلامی و برخی مدیران استانی و شهرستانی دکتر قاسم جان بابایی را همراهی می کردند.

بازدید معاون درمان وزیر بهداشت از بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت

براساس این گزارش، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت به همراه عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه در مجلس، دکتر ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و برخی مدیران استانی از بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت بازدید و از نزدیک مشکلات این بیمارستان را بررسی کرد.
معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات دانشگاه این استان پرداخت حقوق و مزایای 4 هزار نیروی طرح, قراردادی و روزمزد از منابع داخلی است.
دکتر قاسم جان بابایی افزود: بیش از 50 درصد درآمدهای این دانشگاه هزینه کارکنان قراردادی،طرحی و شرکتی می شود که در صورت تبدیل وضعیت این افراد و تامین حقوق و مزایا از بودجه جاری بسیاری از مشکلات موجود برطرف می شود.
وی ابراز کرد: امیدوارم با تدابیر لازم از سوی مجموعه مدیران متولی پروژه های بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه تسریع یابد و تجهیزات تشخیصی و درمانی نیز تامین شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد: با وجود تمامی محدودیت های مالی پروژه های حوزه بهداشت و درمان در استان فعال است و امیدواریم با تزریق اعتبار لازم این پروژه ها با سرعت بیشتری اجرایی شوند.
دکتر ایلامی ادامه داد: طبق تفاهم نامه با بنیاد برکت باید 10 پروژه عمرانی را بسازیم اما علی‌رغم اینکه تاکنون هیچ‌گونه اعتباری دریافت نکرده‌ایم، دو تا از این پروژه‌ها را به اتمام رساندیم.
وی با اشاره به اینکه شرایط جوی در برخی مناطق سبب کند شدن عملیات اجرایی پروژه ها شده است، گفت: امیدواریم روند اجرایی برخی پروژه ها با تخصیص اعتبار لازم شدت بگیرد.

701

کد خبر: 885841

وب گردی

وب گردی