اراده‌ای در وزارت علوم برای حذف کنکور وجود ندارد

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس با انتقاد از اینکه در وزارت علوم اراده‌ای برای حذف کنکور وجود ندارد، خواستار فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای اجرای هرچه سریعتر قانون شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، مسعود گودرزی با تاکید بر لزوم هر چه سریع‌تر حذف کنکور، گفت: بر اساس اولین قانون پذیرش دانشجو قرار بود کنکور در طول پنج سال حذف شود اما متاسفانه به نظر می‌رسد اراده‌ای در وزارت علوم برای تحقق این امر وجود نداشته و اجرای قانون همچنان معطل مانده است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کنکور باید طبق مصوبه مجلس حذف شود، تصریح کرد: کنکور سال‌ها است به عنوان یکی از چالش‌های ورود به آموزش عالی کشور مطرح است اما با وجود مصوبه مجلس مبنی بر تصویب قانون سنجش و پذیرش دانشجو هنوز اقدام عملیاتی مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

گودرزی ادامه داد: قانون حذف کنکور در سال ۸۶ مطرح شد و وکلای مردم نیز بر حذف آن اهتمام داشتند اما وزارت علوم نظری بر حذف نداشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: ما منتظر این اتفاق بزرگ بعد از سال ۹۲ بودیم اما متاسفانه شاهد اقدام خاصی در این رابطه نیستیم؛ انتظار می‌رود با عنایت و توجه نمایندگان به ویژه رییس مجلس و شورای انقلاب فرهنگی، وزارت علوم تمهیدات اصولی را با نظر کارشناسی و وزارت آموزش و پرورش با هموار کردن زیرساخت‌های لازم جهت آماده‌سازی دانش آموزان فراهم نمایند.

کنکور اضطراب و استرس زیادی را بر روح و روان دانش آموزان و خانواده آنها وارد می کند

وی با انتقاد از اینکه کنکور اضطراب و استرس زیادی را بر روح و روان دانش‌آموزان و خانواده آنها وارد می‌کند، تصریح کرد: حافظه محوری در کنکور روحیه خلاقیت محوری که مغایر با تحول آموزشی است را از بین برده است و در سیستم آموزشی باید از حافظه پروری جلوگیری شود.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس دهم افزود: در این رابطه ارزیابی سوابق آموزشی دانش‌آموزان یکی از راهکارهای مطروحه است و می‌طلبد معیار و روش‌های جدیدی برای جایگزینی کنکور تعریف شود تا شرایط ورود افراد به دانشگاه‌ها مشخص شود.

کد خبر: 885876

وب گردی

وب گردی