۶۰ درصد بودجه شهرداری بوشهر محقق نشد

رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای بوشهر با اشاره به تصویب اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومانی شهرداری بوشهر گفت: این اعتبار در بخش‌های فرهنگی، عمران شهری، اجتماعی و مبلمانی هزینه می‌شود که ۶۰ درصد آن تخصیص نیافته است.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر توسلی ظهر امروز در نشست شورای شهر بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن طرح‌های تدوینی برای کاهش مشکلات شهر بوشهر اظهار داشت: بخشی از ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر در محدوده اداره کل بنادر و دریانوردی قرار دارد که این فضاهای تاریخی می‌تواند نقش مهم‌تری در حوزه فرهنگی و گردشگری داشته باشد.

وی، انتقال راه مواصلاتی در مسیر گمرک و اداره بندر بوشهر به نقطه‌ای دیگر را از مطالبات مردم بوشهر دانست و تصریح کرد: روزانه افزون بر 1500 کامیون و تریلر برای حمل بار وارد شهر بوشهر و گمرک می‌شود که این مهم مشکلاتی در حوزه ترافیک، آلایندگی هوا، زیست محیطی و نامناسب شدن مبلمان شهری ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای بوشهر با بیان اینکه تردد این میزان وسائط سنگین به تاسیسات و منظر شهری بوشهر خسارت وارد می‌کند خاطر نشان کرد: وجود تردد این کامیون‌ها و تریلرها امنیت، آسایش و آرامش مردم را خدشه‌دار کرده که برای حل این مشکل قرار شد محور دوم خروجی و ورودی بوشهر از جاده صدرا اجرایی شود.

توسلی با تاکید بر ایجاد شهرک حمل و نقل در محدوده شهر بوشهر بیان کرد: با ایجاد این شهرک بخشی از مشکلات مردم و تردد کامیون‌ها برطرف می‌شود.

وی، با تاکید بر تحقق مطالبات مردم در حوره حمل و نقل افزود: اجرای قطار شهری بین بوشهر تا عالیشهر به سبب وجود حساس‌ترین تاسیسات هسته‌ای در بوشهر از مصوبات مهم بود که تاکنون اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های مناطق 7 گانه حوزه جنوبی شهر بوشهر گفت: به سبب محدودیت فضای شهری، مناطق شهری در حوزه‌های جنوبی شهر بوشهر توسعه یافته که لازم است زیرساخت‌های مورد نیاز مردم در بخش‌های مختلف ایجاد شود.

توسلی با تاکید بر اجرا شدن شبکه جمع‌آوری فاضلاب بوشهر در مناطق جنوبی شهر بوشهر تصریح کرد: طرح فاضلاب یکی از زیرساخت های مهم محیط شهری است که لازم است اجرای شبکه فاضلاب در حوزه جنوبی شهر بوشهر مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی،آزاد سازی زمین‌های پایگاه‌های نظامی در محدوده شهر بوشهر را از دیگر خواسته‌های مردم این شهر دانست و تاکید کرد: سایت دفن و انتقال زباله شهر بوشهر که نیمه کاره رها شده باید زمینه تکمیل آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای بوشهر بر توجه به تخصیص اعتبارات تملک دارایی به شهرداری بوشهر تاکید کرد و افزود: سال 1388 اعتبار تملک دارایی شهرداری بوشهر 10 میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته به 900 میلیون تومان رسید.

توسلی با اشاره به اینکه 60 درصد بودجه شهرداری بوشهر محقق نشد خاطر نشان کرد: 215 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های شهرداری بوشهر برای بخش‌های فرهنگی، عمران شهری، اجتماعی و مبلمانی مصوب شده که 60 درصد آن تخصیص نیافته و 80 میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی خواستار تکمیل پروژه تقاطع غیرهم‌سطح بوشهر در میدان آزادی بر اساس برنامه زمان‌بندی شد.

901

کد خبر: 885905

وب گردی

وب گردی