بانک‌های همدان برای برطرف کردن مشکلات کشاورزان با جهادکشاورزی تعامل کنند

استاندار همدان با بیان اینکه تعامل سازمان جهاد کشاورزی با بانک‌ها برای رفع مشکلات کشاورزان افزایش یابد گفت: رؤسای بانک‌های همدان خود برای حل مشکل پرونده متقاضیان تسهیلات رونق تولید ورود پیدا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد ناصر نیکبخت ظهر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: هر هفته در همدان مشکلات پرونده‌های متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید با یکی از بانک‌های عامل مورد بررسی قرار می‌گیرد که امروز به مشکلات واحدهای متقاضی در بانک کشاورزی پرداخته شد.

وی بیان کرد: مجوزهایی که تغییر کاربری داده شده و ادارات به آنها خدمات ارائه کردند نیاز به استعلام بعدی ندارد که این بانک از متقاضیان طلب کرده و اگر رئیس بانک کشاورزی همدان از این به بعد بخواهد اینگونه در مورد پرونده‌ها برخورد داشته باشد نمی‌توان آن را توجیه کرد.

نیکبخت عنوان کرد: از 527 پرونده مربوط به بخش کشاورزی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند حدود400 پرونده بخش کشاورزی در بانک‌های همدان بلاتکلیف باقی مانده است که سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به مشکلات واحدها و رفع آنها اهتمام بیشتری داشته باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه برای پتروشیمی ابن سینا 225 میلیون یورو معادل 1300 میلیارد تومان طرح داریم که بانک صنعت و معدن متولی آن است گفت: برای رسیدگی به این پرونده هیچ مشکلی نداریم و بانک تعامل خوبی دارد ولی در بخش کشاورزی که با طرح‌های کوچک مواجه هستیم انتظار عملکرد بهتری را داریم.

نیکبخت با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید به همراه بانک کشاورزی مشکلات را بررسی کنند گفت: تنها یک پروژه بانک صنعت و معدن 40 میلیارد تومان بوده است در حالی که بانک کشاورزی از ابتدای سال 17 میلیارد تومان پرداختی داشته که رقم بسیار پایینی است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم تا پرونده‌هایی که مدت رسیدگی به آنها طولانی می‌شود، مدیر امور شعب خود ورود پیدا کند و از طولانی شدن روند اعطای تسهیلات در بخش واحدهای تولیدی پیشگیری کند ضمن اینکه رمرودی رئیس بانک کشاورزی استان و مدیران بانک‌ها باید میدانی عمل کنند و برای هر تصمیمی منتظر هماهنگی با تهران نباشند تا کار مردم آسیب نبیند.

استاندار همدان بیان کرد: از بانک کشاورزی رضایت کامل دارم اما این رویه را نمی‌پسندم زیرا کار مردم با طولانی شدن روند اعطای تسهیلات آسیب می‌بیند و مدیران بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی باید موارد و مسائل را با هم بررسی و رفع کنند.

901

کد خبر: 885933

وب گردی

وب گردی