امارات متحده برای استقرار جنگنده‌های خود در لیبی مهیا می‌شود

در حالی ساخت و ساز پایگاه هوایی الخدیم در شرق لیبی برای استقرار جنگنده‌های اماراتی شدت گرفته که این کشور به بهانه مبارزه با داعش در پی حضور در مناطق نفت‌خیز لیبی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وبگاه «وار ایز بورینگ»، تصاویر ماهواره‌ای مورخ ۲۴ سپتامبر و ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ از شدت گرفتن ساخت و ساز پایگاه هوایی «الخدیم» در شرق لیبی برای استقرار جنگنده‌های اماراتی حکایت دارند.

بر این اساس، این تصاویر گواهی محکم بر مهیا شدن امارات متحده عربی برای مداخله در نبرد‌های داخلی لیبی است.

پایگاه هوایی یاد شده واقع در استان «المجر» است و تصاویر ماهواره‌ای یک پارکینگ بزرگ و آشیانه‌های هواپیما برای استقرار جنگنده‌ها را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، این آشیانه‌ها فضای کافی برای استقرار جنگنده‌های اماراتی، چون «اف-۱۶»، «میراژ-۲۰۰۰» و «رافائل» را دارند.

امارات متحده از ژوئن ۲۰۱۶ هواپیما‌های «ای تی ۸۰۲» و پهپاد‌های چینی «وینگ لونگ» را در این پایگاه مستقر کرده و ناوگان این کشور عملیات تهاجمی و تجسسی را در مناطق تحت محافظت ارتش لیبی در نبرد علیه گروه‌های مخالف در بنغازی اجرا کرده است.

نیروی هوایی مصر نیز جنگنده‌ها، بالگرد‌ها و پهپاد‌های وینگ لونگ خود را در مرز‌های غربی برای گشت‌زنی و حمله علیه شبه نظامیان در لیبی مستقر کرده، اما به دنبال سقوط یک جنگنده «اف -۱۶» این کشور در ۸ اکتبر ۲۰۱۷ در نزدیکی مرز با لیبی، این کشور تا حدودی با مشکلاتی مواجه شد.

این وبگاه نوشت: امارات ضرورت بازگشت به لیبی به ویژه منطقه نفت خیز در جنوب غربی این کشور را از تابستان سال جاری متوجه شد.

سرعت گرفتن ساخت این پایگاه، جدی گرفتن عملیات ضد داعش ارتش لیبی و متحدان خارجی‌اش را در منطقه نشان می‌دهد. با توجه به درگیر بودن مصر در دو جبهه نبرد با تروریست‌ها، امارات متحده عربی آشکارا در حال برنامه‌ریزی بسیار گسترده‌تر برای استقرار در لیبی جهت پشتیبانی از نیرو‌های مخالف اسلامگرا است.

کد خبر: 885976

وب گردی

وب گردی