موضع حماس درباره مشارکت در نشست ساف

صلاح البردویل عضو دفتر سیاسی حماس امروز یکشنبه تاکید کرد: حماس امیدوار است که نشست شورای رهبری موقت سازمان آزادیبخش فلسطین بر اساس توافقاتی که در جریان روند آشتی به دست آمده به زودی تشکیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، صلاح البردویل عضو دفتر سیاسی حماس امروز یکشنبه در گفتگو با پایگاه خبری شهاب، تاکید کرد: حماس امیدوار است که نشست شورای رهبری موقت سازمان آزادیبخش فلسطین بر اساس توافقاتی که در جریان روند آشتی به دست آمده به زودی تشکیل شود.

وی افزود: شورای رهبری سازمان آزادیبخش در واقع شامل رهبران اصلی گروههای فلسطینی می شود که تشکیل آن در راستای بازسازی ساختار ساف و حضور همه نمایندگان ملت فلسطین در آن مهم است. شورای رهبری موقت ساف باید تشکیل شود و تا زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای ملی و بازسازی ساختار ساف اداره امور را به دست گیرد.

وی با اشاره به حساسیت فوق العاده شرایط کنونی برای فلسطین، افزود: تشکیلات خودگردان تاکنون اقدامی در راستای برگزاری نشست شورای رهبری موقت سازمان آزادیبخش انجام نداده اما در صورت تشکیل نشست شورای مرکزی ساف (که از سوی جنبش فتح مطرح شده) مشارکت در آن را بررسی خواهد کرد، با وجود اینکه حماس به طور رسمی در شورای مرکزی ساف عضو نیست.

وی از شورای مرکزی ساف تقاضا کرد در نشست پیشروی خود درباره مسائل مهم برای ملت فلسطین نظیر توقف همکاری امنیتی با اشغالگران صهیونیست و تحریم آمریکا تصمیمات مهمی اتخاذ نماید.

وی همچنین از تشکیلات خودگردان خواست به وعده های خود در زمینه لغو مجازات های غزه وفا کند.

کد خبر: 885984

وب گردی

وب گردی