سروری: دولت  اجازه ندهد دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت بلندتر شود/ افزایش صف نادمین انتخابات

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد : بی اعتمادی مردم به دولت می تواند پیامدهای بسیار ناگواری را برای آینده کشور در پی داشته باشد در این خصوص دولت نباید اجازه دهد که این دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت بیش از پیش بلندتر شود و صف نادمین افزایش یابد.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مردمی که در انتخابات رای دادند اکنون نسبت به عملکرد دولت معترض هستند، گفت: ما متاسفانه در زمان انتخابات شاهد سلطه هیجان بر منطق و عقلانیت هستیم به این معنی که رسانه ها با ایجاد فضاهای خاص تلاش می کنند تا هیجان های سیاسی را تشدید و تحریک کنند و این تشدید هیجان ها موجب می شود که انتخاب مبتنی بر بررسی های کارشناسی ازسوی مردم گرفته نشود یا به نوعی منطق گم شود.

پشیمانی رای دهندگان !؟

وی در ادامه افزود: در میان این هیجانات اجتماعی، زمانی مردم هوشیار و آگاه می شوند که دیگر انتخابات تمام شده است و تمامی اینها نشان دهنده این است که بعضا هیجانات باعث می شود کسانی که خود قربانی این مسیر بودند در این هیجانات غرق شوند و نتوانند منطقی وعقلانی تصمیم بگیرند.

سروری بیان کرد: زمان انتخابات یک فضای دو قطبی بوجود آمد که در نتیجه آن پدیده رقیب هراسی شکل گرفت و به نظر می رسد این فرایند رقابتی به صورت منطقی پیش نرفت و به همین دلیل افرادی که با انگیزه کافی رای نداده بودند بعد از مدتی باتوجه به عدم تحقق وعده های رییس جمهور به این جمع بندی رسیدند که آرای آنها گره گشا نبوده است و به همین علت است که پشیمانی خودشان را ابراز می کنند.

عدم انسجام تیم اقتصادی

وی در ادامه گفت: گروه دیگری از مردم هم هستند که امیدوار بودند دولت وعده های خود را انجام دهد و گره مشکلات آنها را باز کند اما از زمان ریاست جمهوری دولت دوازدهم تا کنون مشکلاتشان حل نشده است و هنوز رکود و تورم آنها را آزار می دهد و همچنین مشکلات متعدد دیگری که به واسطه عدم تحقق وعده های دولت بوجود آمده است.

سروری اظهارداشت : به نظر من دولت باید تصمیم جدی اتخاذ کند و همانطور که بارها گفته شده است برای تیم اقتصادی خود فکر جدی ای را صورت دهد که متاسفانه هنوز این تیم نتوانسته انسجام لازم را بدست آورد.

۶۰۰ خودروی لوکس با کارت بازرگانی زن روستایی

وی درباره مصداق عدم انسجام تیم اقتصادی دولت ابراز داشت : موضوعی که درحال حاضر با آن مواجه هستیم این است که به نام یک خانم بی سواد روستایی و بی بهره از کارشناسی بازرگانی، کارت بازرگانی صادر شده و ۶۰۰ خودروی لوکس وارد کشور شده است و این موضوع حاکی از آن است که وزارتخانه ها وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند.

سروری در خصوص شکل گیری بی اعتمادی مردم نسبت به دولت اظهارکرد: زمانی که مردم ناکارآمدی های دولت، عدم نظارت وزارتخانه ها و دستگاه ها را می بینند، وقتی شاهد این گونه سوء استفاده ها هستند طبیعتا ناامید می شوند و این بی اعتمادی مردم به دولت می تواند پیامدهای بسیار ناگواری را برای آینده کشور در پی داشته باشد در این خصوص دولت نباید اجازه دهد که این دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت بیش از پیش بلندتر شود و صف نادمین افزایش یابد.

شفافیت اطلاعات آدرس غلط

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره نقش رسانه ها بر انتخابات مردم گفت: رسانه ها همیشه نقش بسیار زیادی داشته اند اما متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که فضای مجازی در کنار رسانه های مکتوب و رسمی غیرقابل کنترل شده است و با استفاده از اسم شفافیت اطلاعات غلط بسیاری را به جامعه منتقل می کند و این اطلاعات می تواند پیامدهای جدی ای برای شفافیت اطلاعات داشته باشد.

وی در ادامه افزود: به نظر من رسانه های رسمی و قانونی هم نقش بسیار بالایی را در انتخابات ایفا کردند و هم اکنون نیز می توانند در زمینه شفافیت اطلاعات نقش ایفا کنند درواقع رسانه ها بالاترین سهم را در مدیریت افکار عمومی در زمان انتخابات داشتند.

سروری در پایان تاکید کرد : اگر رسانه ها رسالت بزرگ خود را انجام ندهند وضعیت بسیار ناگوارتر و وخیم تر از وضع موجود می شود و از این حیث باید نقش رسانه ها را جدی بگیریم که در کنار این نقش مثبت، نقش های منفی نیز دیده شود.

۳۰۴

کد خبر: 886001

وب گردی

وب گردی