توانمندسازی معلمان با رویکرد درس‌پژوهی

معاون مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید، اجرای دوره‌های توانمندسازی معلمان با رویکرد درس‌پژوهی تا سقف حداکثر 30 ساعت به مدارس تفویض شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس فریبرز حمیدی معاون آموزش منابع انسانی مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت دوره‌های ضمن خدمت اظهار داشت: هرچه دانش و مهارت‌های کارکنان یک سازمان با نیازهای جامعه، پیشرفت‌های علمی و تغییرات فناوری هماهنگی و انطباق بیشتری داشته باشد، درجه اطمینان از موفقیت فرد و سازمان بالاتر می‌رود.

وی افزود: ایجاد فرصت‌های آموزشی برای کارکنان، فرآیندی است که باعث افزایش انطباق و سازگاری کارکنان با محیط سازمانی شده و در نهایت انطباق بهتر سازمان را با محیط بیرونی فراهم می‌آورد.

حمیدی با اشاره به تغییر شیوه‌های آموزش ضمن خدمت اضافه کرد: آموزش نیروی انسانی سرمایه‌گذاری پر سودی است که باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد زیرا به انعطاف پذیری فکری در کارکنان منجر خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع انسانی با بیان اینکه پیش از این دوره‌های درس‌پژوهی در مناطق برگزار می‌شد، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، اجرای دوره‌های توانمندسازی معلمان با رویکرد درس‌پژوهی با محوریت مدرسه تا سقف حداکثر 30 ساعت به مدارس تفویض شده است.

وی بیان داشت: در این راستا کارشناسان استان‌ها و مناطق با همکاری مدیران مدارس باید بستر و شرایط مناسبی را برای اجرای درس پژوهی در مدارس فراهم کنند که تحقق آن در ارتقای کیفیت فرآیندهای آموزشی و پرورشی مدرسه بسیار مؤثر است.

حمیدی تصریح کرد: درس‌پژوهی به گسترش فرهنگ یادگیری در مدارس منجر می‌شود و محیطی را فراهم می سازد تا معلمان از یکدیگر بیاموزند، دانش حرفه‌ای خود را ارتقا دهند، در رفتار خود بازاندیشی کنند و در تحول مستمر آموزش مشارکت کنند.

وی افزود: درس‌پژوهی به معلمان اجازه می‌دهد که مسئولیت بیشتری را در اداره مدرسه احساس کنند و عاملی برای یادگیری از طریق مشاهده بازاندیشی در عمل انجام شده و خودارزیابی است.
706

کد خبر: 886098

وب گردی

وب گردی