کاهش آلودگی هوای امروز تهران، با تمهیدات کمیته اضطرار آلودگی هوا

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش آلودگی هوا با تمهیدات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس و متعاقب آن تردد کمتر خودروها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس محسن فرهادی گفت: با سرد شدن هوای تهران و اطراف آن شاهد افزایش آلودگی هوا در چند روز اخیر بودیم که نگران کننده شده بود.

وی افزود: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با شرکت نماینده وزارت بهداشت به موقع در استانداری تشکیل و تمهیدات خوبی اتخاذ شد و شاخص کیفیت هوا امروز به 142 رسیده که نسبت به روز گذشته در همین زمان، کاهش داشته است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: امیدواریم با ادامه این روند و همکاری خوب مردم شرایط به حالت عادی برگردد. توصیه ما اینست که افراد حساس مثل بیماران قلبی و تنفسی، خردسالان و سالمندان ، کمتر در معرض آلودگی قرار گیرند.

وی ادامه داد: این افراد تا جایی که امکان دارد در سطح شهر تردد نکنند و در صورت تردد از ماسک های N95 یا P2 استفاده کنند. از شهروندان هم تقاضا داریم از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند. چون وقتی آلودگی با حجم بالا رخ می دهد راهکار کوتاه مدت همکاری مردم در کمتر تردد کردن خودروهاست که راهگشاست.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: هرچقدر کمتر آلاینده به هوا اضافه کنیم زودتر به وضعیت مطلوب می رسیم. اگر افراد در معرض خطر خواستند تردد کنند ماسک را طوری نصب کنند که خوب در صورت بنشیند و فقط از داخل ماسک تنفس کنند. ماسک های عادی اثری ندارد. و این دو ماسک هم در مواقع اضطرار باید مورد استفاده قرار گیرد.

فرهادی تصریح کرد: همه افراد از تحرک جسمی در فضای باز خودداری کنند.
وی در پایان گفت : نماینده وزارت بهداشت به کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران پیشنهاد داد مسابقات لیگ را هم فعلا تعطیل کنند.

701

کد خبر: 886295

وب گردی

وب گردی