پایتخت 7300 ساختمان فرسوده و ناایمن دارد/ پاساژ علاالدین در ا ولویت ایمن سازی 

رئیس کمیسیون ایمنی و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه 7300 ساختمان فرسوده و ناایمن در سطح شهر تهران وجود دارد که نیازمند رسیدگی هستند گفت: پاساژهایی که اخطار گرفته و پلمپ شده اند طبیعتا الزام بیشتری برای ایمن سازی دارند.

زهرا صدراعظم نوری در گفت و گو با خبرنگار شهری ایسکانیوز در خصوص ایمن سازی ساختمان های فرسوده پایتخت گفت: یکی از ماموریت های کمیته ایمنی شورا شهر تهران شناسایی ساختمان های نا ایمن با همکاری سازمان آتش نشانی در سطح شهر تهران است.

وی با بیان اینکه برای ایمنی این ساختمان ها تمهیداتی را در نظر گرفته ایم ، ادامه داد: اگر ساختمانی به طور کلی نا ایمن باشد و یا وضعیت آن به نحوی باشد که جزو ساختمان های پر خطر شهر تهران محسوب شود، طبیعی است که ساز و کاری مانند تعطیلی یا عدم بهره برداری را برای آن اتخاذ کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از ساختمان ها قابلیت ایمن سازی را دارند، گفت: برای این دسته از بناها که تعدادشان در پایتخت بسیار است تمهیداتی را در نظر گرفته ایم تا به خوبی ایمن سازی شوند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که ایمن سازی به خصوص برای ساختمان های قدیمی با سرعت انجام نمی شود زیرا موضوعات دست و پاگیر متعددی دارد و از طرفی مالکان و ذی نفعان امکان ایمن سازی را در کوتاه مدت ندارند.

صدر اعظم نوری از وجود 7300 ساختمان فرسوده و ناایمن در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: آتش نشانی تا به امروز توانسته است 7300 ساختمان نا ایمن را شناسایی و در بازدید هایی که داشته برای آن دسته از ساختمان هایی که در وضعیت بحرانی قرار دارند دستور العمل ایمن سازی ابلاغ کند.

عضو کمیسیون شورا شهر تهران، بالا بودن تعداد این ساختمان را دلیلی بر اولویت بندی آن ها دانست و افزود: طبیعی است که باید با اولویت بندی به این ساختمان ها رسیدگی و پرداخته شود تا سازمان اتش نشانی فرصت نظارت و پیگیری دقیق تر این بنا ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه با دستگاه قضایی تعامل و همکاری خوبی را در جهت شناسایی ساختمان های فرسوده برقرار کرده ایم، بیان کرد: با صلاح دید دستگاه قضایی توانستیم ابتدا 10 ساختمان پرخطر را مورد بازبینی و رسیدگی قرار دهیم که یکی از آن ها پاساژ علاء الدین است. البته ناگفته نماند که متاسفانه برخی از پاساژ ها به اخطار ها توجه نکردند و پلمپ شدند .

صدر اعظم نوری با تاکید بر اینکه پاساژهایی که اخطار گرفتند و پلمپ شدند طبیعتا الزام بیشتری برای ایمن سازی دارند، خاطرنشان کرد: قطعا در نظر داریم اقدامات بیشتر و بهتری برای این ساختمان ها انجام دهیم و جای نگرانی نیست زیرا شورا شهر تهران پیگیر این مساله خواهد بود.

خبرنگار : نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 886313

وب گردی

وب گردی