ظرفیت‌های تعامل حوزه ودانشگاه شناسایی شوند/خلأهمکاری در بخش پژوهش

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های تعامل بین حوزه و دانشگاه در استان تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سعید فرح‌بخش ظهر دوشنبه در همایش نشست هم‌اندیشی چشم‌انداز آینده ظرفیت‌های همکاری حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به ایجاد دفتر همکاری حوزه و دانشگاه اظهار داشت: از سوی این دفتر جزوه‌های مختلفی در دانشگاه‌ها منتشر شد و بعدها مورد منبع قرار گرفتند و تدریس می‌شد.

وی بابیان اینکه حدود ۳۵ سال از آن زمان گذشته و خوشبختانه بین حوزویان و دانشگاهیان یک ارتباط تنگاتنگ و متقابلی برقرارشده است ادامه داد: دانشگاه در حال حاضر خود را جدای از حوزه قلمداد نمی‌کند و معمولاً روحانیون به روش‌های مختلف در قالب دفتر نهاد رهبری، مدرس، هیئت‌علمی وارد دانشگاه شده‌اند و در دانشگاه‌ها آثار آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان بابیان اینکه دانشگاهیان این احساس رادارند که جدایی بین حوزه و دانشگاه وجود ندارد افزود: اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد.

فرح‌بخش با تأکید بر اینکه باید بدانیم در قالب چشم‌انداز و سال‌ها آینده به چه نقطه‌ای در این زمینه می‌خواهیم برسیم گفت: همچنین ظرفیت‌های همکاری بین این دو نهاد باید شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه‌ها و نظرات دانشگاهیان و حوزویان می‌تواند همپوشانی داشته باشند گفت: خلأهایی در ارتباط ظرفیت‌های این دو حوزه وجود دارد که یکی از آن‌ها بحث‌های پژوهشی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با تأکید بر اینکه همکاری منسجمی بین حوزه و دانشگاه در رابطه با مسائل پژوهشی متأسفانه وجود نداشته است افزود: هماهنگی فکری بین مراکز علمی و حوزوی ما در حوزه علوم انسانی وجود ندارد.

فرح‌بخش با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه بااینکه برخی رشته ماهیت علوم انسانی ندارند گفت: این ظرفیت همکاری محسوب می‌شود تا در برخی رشته‌های علوم انسانی تعامل و همکاری بین حوزه و دانشگاه ایجاد شود.

وی بابیان اینکه متأسفانه در برخی از رشته‌های علوم انسانی نظریات اسلامی که ماهیت امروزی به خود بگیرند نداریم گفت: نظریات مدیریتی ما به‌طور عمده غربی هستند، البته این نظریات را رد نمی‌کنیم اما ما هم می‌توانیم نظریاتی در این حوزه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به شیوه‌های آموزش در دانشگاه‌ها بیان داشت: روش‌های مطلوب آموزشی در حوزه‌ها وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

فرح‌بخش با تأکید بر اینکه اگر همکاری و هم‌اندیشی صورت گیرد می‌توان از ظرفیت‌های حوزه در این زمینه استفاده کرد افزود: همچنین باید از ارزیابی‌های لازم از دانشگاه‌ها و حوزه‌ها داشته باشیم تا به پیشرفت امور کمک کنند.

901

کد خبر: 886321

وب گردی

وب گردی