جلالی:  کشورهای اسلامی در قبال اقدام ترامپ موضع سخت تری بگیرند

نماینده مجلس در واکنش به اقدام ترامپ مبنی بر انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس اظهار داشت: باید کشورهای اسلامی و پارلمان های آن در خصوص مواضع امریکا واکنشی سخت تر نشان می دادند.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در حاشیه کنفرانس بین المجالس شورای کشور های اسلامی درباره هدف از برگزاری این کنفرانس گفت: با توجه به اقدام ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس باید کشورهای اسلامی و پارلمان های آن در خصوص موضع امریکا واکنشی سخت تر نشان می دادند.

وی در ادامه افزود: جلسه اصلی این کنفرانس اواخر دی ماه در تهران برگزار خواهد شد که روسای پارلمان های کشور های اسلامی در آن شرکت خواهند کرد.

جلالی در مورد این کنفرانس اظهار داشت: آن چه که با کشور ها و دبیر خانه توافق شد دو مورد بود . نخست این که کمیته فلسطین در تهران تشکیل شود و دوم اینکه تروییکا که در اصل هیات رییسه قبلی ، حال و آینده اتحادیه هست با هم جلسه داشته باشند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: طی تماس هایی که با کشور های عراق و مالی انجام شد روسای مجلس های این دو کشور به ایران خواهند آمد و بعدازظهر جلسه ای خواهند داشت و بیانیه نهایی خود را صادر خواهند کرد.

وی در مورد تاثیرات این کنفرانس در صحنه بین الملل اظهار داشت: در این موضوع دو مسئله وجود دارد یکی مردم و دیگری دولت های اسلامی هستند.

جلالی تصریح کرد: مردم و امت اسلامی در خصوص موضع گیری های خود از جمله راهپیمایی ها،اعلام مواضع و واکنش های خود علیه غرب کار خود را به خوبی انجام می دهند ضمن آنکه ما شاهدیم مردم فلسطین و انتفاضه در موضع گیری های خود کاملا صریح بوده اند اما متاسفانه در سطوح دولت های اسلامی ما ضعف های بسیاری داریم و بعضا شاهد هستیم که روند را به سمت صلح و سازش غیر مقبول پیش می برند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: امیدواریم این حرکات تلنگری باشد و صرفا قالب نمایشی نداشته نباشد و دولت ها،پارلمان ها وکشورهای اسلامی و همچنین مردم بتوانند اقدامات خود را انجام دهند تا بتوان با ثبات بیشتر و همبستگی بالاتر مقابل اقدامات سخیقانه غرب و رژیم صهیونیستی بایستیم.

303

کد خبر: 886322

وب گردی

وب گردی