قاچاق کالا به اشتغال و اقتصاد کشور آسیب جدی می زند

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: قاچاق کالا بیشترین آسیب را به اشتغال و اقتصاد کشور وارد کرده و باید از نهادهای فرهنگی در پیشگیری از قاچاق کالا بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، فرامرز مرادی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که روز دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: قاچاق کالا آسیب های جدی به حوزه اقتصاد و تولید و اشتغال کشور وارد می کند و نباید از کنار آن بی تفاوت بگذریم.

وی بیان کرد: پدیده قاچاق کالا و ارز ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی دارد که در بخش اقتصادی موجب خروج ارز از کشور شده و و اقتصاد کشور را زیرزمینی می کند و از طرف دیگر باعث کاهش درآمدهای مالیاتی و گمرکی می شود.

مرادی تصریح کرد:درعرصه فرهنگی و اجتماعی نیز موضوع قاچاق کالا می تواند منجر به تغییر الگوی مصرف در جامعه و نابودی هویت ملی شود و اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی و چرخه تولید کشور را محقق شود و جوانان از معضل بیکاری نجات یابند و پیام رهبر معظم عملیاتی شود باید در مقابله با پدیده قاچاق کالا جدی تر و قاطعانه ورود کنیم تا به نتیجه برسیم.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: نقش دستگاه ها در مبارزه با پدیده قاچاق کالا باید پررنگ تر شده و کمیسیون های مربوطه بیش از گذشته فعال شوند.

مرادی اظهارداشت: دستگاه قضایی و انتظامی در کنترل و مبارزه با پدیده قاچاق نقش کلیدی و موثری دارند و دستگاههای فرهنگی بایدبه نقش محوری در پیشگیری از این پدیده خانمان سوز واقف باشند.

وی یادآورشد: در حوزه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی به منظور پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا، دبیرخانه کمیسیون لازم است برنامه ریزی ها و پیگیری های لازم و نسبت به تخصیص اعتبارات در این بخش اقدامات لازم صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: در اطلاع رسانی از وضعیت قاچاق استان باید دبیرخانه به رسانه ها آمار و اطلاعات لازم را ارائه کند.

901

کد خبر: 886326

وب گردی

وب گردی