ممنوعیت تردد کامیون‌ها تا پایان هفته در تهران

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به تاکید شهردار تهران به اجرای دستورالعمل‌های کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، گفت: پیشنهاد ممنوعیت تردد کامیون‌ها تا پایان هفته در تهران از سوی شهرداری مطرح و در این کمیته مصوب شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، صدرالدین علیپور با بیان اینکه در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیماتی براساس دستور العمل در شرایط آلودگی هوا وضع می شود، گفت: وظایف سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای همکاری در این شرایط مشخص شده است.

وی افزود: تعطیلی کارگاه‌های عمرانی در سطح مناطق، ممنوعیت فروش طرح ترافیک روزانه و افزایش فعالیت مراکز معاینه فنی به شهرداری تهران و ... در حوزه شهرداری تهران بود که شهردار تهران تاکید ویژه‌ای برای اجرای این دستورالعمل‌ها داشته و دستورات مقتضی برای همکاری مناطق و معاونت‌ها در این زمینه ابلاغ شده است.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری با بیان اینکه تهران در وضعیت وارونگی و انباشت آلاینده‌ها قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به سهم بالای کامیون‌ها در آلودگی هوای تهران، پیشنهاد محدودیت تردد کامیون‌ها در شهر نیز از سوی شهرداری تهران مطرح شد و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا روزانه در محل استانداری برگزار می‌شود، تصریح کرد: تمام تصمیمات این کمیته به استثناء تعطیلی مدارس که به صورت روزانه تصمیم گیری می‌شود تا پایان هفته به قوه خود باقی است.

علیبور خاطرنشان کرد: همچنین با دستور ویژه شهردار تهران از امروز گشت‌های ویژه شهرداری با هرگونه ایجاد آلودگی هوا در پایتخت از جمله لاستیک سوزی، فعالیت عمرانی و ... در سطح شهر برخورد می‌شود.

705

کد خبر: 886350

وب گردی

وب گردی