محکومیت اقدام ترامپ از سوی نمازگزاران دانشگاه آزاد اسلامی گرگان

نمازگزاران دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در تجمع نمازگراران دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در مسجد خاتم الانبیاء دانشگاه، حجت الاسلام ابراهیم باغشنی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با محکوم کردن دستور ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس گفت: «از الطاف الهی در این ایام باید برای روشنگری نسل جوان بهره برد، با اقدام ترامپ یکبار دیگر بی اثر بودن مذاکره با ددمنشان و ستمگران عالم مشخص شد و سال ها تلاش سازشکاران عرب بی ثمر ماند.»

باغشنی افزود: «این اقدام زشت، یکبار دیگر پرده از چهره استکباری آمریکا فرو انداخت و بر همه مسلمانان ثابت شد امریکا، شیطان بزرگ است.»

مدرس حوزه و دانشگاه با توجه به روشن شدن چهره منافقانه بعضی حکام عرب با این اقدام ترامپ و سکوت آنها در برابر این اقدام بیان کرد: «باید ملت اسلامی هوشیار و بیدار باشند، دشمن یک لحظه نیز خوی دشمنی خود را کنار نخواهد نهاد و مانیز همواره باید هوشیار و آگاه به این خوی ددمنشانه دشمن باشیم و برای مقابله با آن برنامه ریزی کنیم.»

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان مسئله قدس و فلسطین را مسئله اول جهان اسلام دانست و اظهار کرد: «موج برخواسته از اعتراض مسلمانان جهان اثبات این موضوع است که مسلمانان قدس را وجه المصالحه هیچ پیمان و عهدی نمی دادند و برای رهایی آن از ستم ستمگران و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی لحظه ای کوتاه نخواهند آمد.»

در این برنامه نمازگزاران با سردادن شعارهایی ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی، فریاد زدند قدس متعلق به اسلام و بخش مهمی از هویت امت اسلامی است.

این تجمع با قرائت بیانیه بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در واکنش به توطئه های جدید شیطان بزرگ امریکا پایان یافت.

در این بیانیه آمده است: از حدود هفتاد سال پیش که بذر آلوده رژیم جعلی و تروریسم جهانی صهیونیسم در منطقه خارورمیانه و سرزمین مقدس فلسطین کاشته شد، خطر گسترش زیاده‌خواهی‌های نامشروع آن بر همگان و به ویژه مسلمانان روشن گردید و در طول تاریخ حیات منحوس خود بارها ثابت کرد که برای رسیدن به اهداف نامشروع خود، به هیچ عهدی پایبند نیست، و از انجام هر اقدام غیر انسانی فروگذار نمی کند. رژیمی که علناً نژادپرستی خود را مبنی بر برتری نژاد یهود بر دیگر اقوام و گروه‌ها بارها اعلام کرده و با همین منطق دست به کشتار و آوارگی هزاران زن و کودک بی‌گناه زده است، منطقی که شریعت موسی(ع) و هیچ یک از پیامبران الهی آن را نمی‌پذیرد.

سوگمندانه باید گفت که اعراب و مسلمانان هیچ‌گاه، آن گونه که باید، موضعی مسؤولانه و قاطعانه در برابر زیاده خواهی رژیم جعلی اسرائیل نگرفتند و همه توان شان را برای تضعیف اسلام ناب و جبهه مقاومت بکار می گیرند. و به جای اتّحاد و انسجام در برابر دشمن مشترک، به اختلاف و نفاق پرداخته، و با خلق داعش سبب ریخته شدن خون بسیاری از زنان و کودکان و تخریب زیرساخت های کشورهای مستقل و مسلمان متحد شده اند.

از طرفی برخی از قدرتمندان جهانی نیز به جای پذیرش و اجرای مصوّبات نهادهای بین‌المللی، تمام قد از رژیم اشغالگر صهیونیزم حمایت می کنند، که آخرین اقدام ظالمانه نظام سلطه به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت دولت اسرائیل از سوی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و دستور وی مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدّس است. حرکتی که همانند برخی از اقدامات پیشین بدون توجه به توصیه‌های دیگر کشورها و نهادهای بین‌المللی، زمینه را برای بروز ناآرامی‌ها و انتفاضه جدید فراهم آورده است.

اکنون که در ایام وحدت حوزه و دانشگاه و یوم الله 9 دی روز میثاق امت با ولایت هستیم، ما اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان این حرکت غیرعقلانی، غیرقانونی و غیرانسانی دولت آمریکا را محکوم کرده و از مسئولین جمهوری اسلامی ایران خواستاریم که با درایت لازم، با توکل بر خدا و عدم اعتماد به شیطان بزرگ، با تجربه ای که از گذشته آموختیم (یعنی بد عهدی آمریکا)، از قدس شریف به عنوان یک خط قرمز حمایت‌های لازم و مؤثر را به جا آورند.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با این اقدام نابخردانه، و غیرقابل اجرای ترامپ در حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی و همراهی تعدادی از کشورهای مرتجع منطقه (عربستان) مخالفت و انزجار خود را اعلام می کنیم، چرا که با این اقدام، آتش به خرمن خود انداخته و در آتش آن فرعونیان زمانه و نظام سلطه و هم‌پیمانان‌تان خائن آنها خواهد سوخت. «فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ».

کد خبر: 886401

وب گردی

وب گردی