بهزیستی محدودیتی برای ارائه خدمات به معتادان متجاهر ندارد/۴۰ درصد افراد جمع آوری  شده معتاد نیستند

معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات به معتادان متجاهر نداشته و هر تعداد معتادی که از سطح شهر جمع آوری شوند می‌توانند در مراکز بهزیستی خدمات ترک را دریافت کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان ،فرید براتی سده گفت: سازمان بهزیستی کشور محدودیتی در پذیرش معتادان متجاهر ندارد و مراکز ما پذیرش این نوع از معتادان هستند.

وی افزود: معتادان متجاهر بعد از جمع آوری از سوی ارگان‌های مربوطه غربالگری شده و بعد از آن نسبت به نگهداری از این افراد در مراکز سازمان بهزیستی اقدام می‌شود.

معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به همکاری برخی نهاد‌ها با بهزیستی به منظور جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر اظهارکرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر، قوه قضائیه، وزارت بهداشت و برخی دیگر از نهاد‌ها از جمله شهرداری در بحث جمع آوری معتادان به سازمان بهزیستی کمک‌هایی را ارائه می‌کنند.

براتی سده با اشاره به قرار نگرفتن برخی از افراد جمع آوری شده در قالب معتادان متجاهر تصریح کرد: برخی از افرادی که در سطح شهر جمع آوری می‌شوند در قالب معتادان متجاهر قرار نمی‌گیرند و سازمان بهزیستی برنامه‌ای برای این افراد ندارد.

وی ادامه داد: تنها معتادان متجاهر در مراکز سازمان بهزیستی کشور نگهداری می‌شوند و سایر افراد باید در مجموعه‌های دیگر حضور پیدا کنند.

معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خصوص چگونگی غربالگری معتادان متجاهر گفت: زمانی که معتادان جمع آوری شده به سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند کار غربالگری آن‌ها صورت گرفته و مشخص می‌شود که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آن‌ها معتاد نیستند.

براتی سده ادامه داد: افرادی که معتاد متجاهر نباشند و تنها در رده کارتن خواب‌ها قرار گیرند از مراکز سازمان بهزیستی خارج می‌شوند.

وی در خصوص فرآیند درمان معتادان متجاهر اذعان کرد: فرآیند درمان معتادان متجاهر ۳ تا ۶ ماهه است و پس از این بازه زمانی، افراد از مراکز سازمان بهزیستی ترخیص می‌شوند.

معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: معتادان متجاهر که در مراکز بهزیستی بهبود پیدا می‌کنند باید مورد حمایت‌های سایر بخش‌ها قرار گیرند تا روند درمان آن‌ها همیشگی شود.

705

کد خبر: 886454

وب گردی

وب گردی