پژوهشگاه رویان به عنوان یک سرمایه ملی تلقی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی انجام تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی را از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی نام برد و گفت: در حوزه پژوهش با محدودیت‌های مالی مواجه هستیم که باید با برنامه‌ریزی از نتایج پژوهشی اقدام به خلق ثروت کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با اشاره به محدودیت‌های مالی در بخش‌های پژوهشی افزود: ما باید با برنامه‌ریزی مناسب در حوزه پژوهشی اقدام کنیم تا لطمه‌ای به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری وارد نشود.

وی انجام تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی و پیگیری اجرای طرح‌های تحقیقاتی را از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی دانست و ادامه داد: ماموریت ما علاوه بر پژوهش و تحقیق، تبدیل فناوری به خلق ثروت است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه پژوهشگاه رویان با شتاب مناسبی در مسیر علمی و تولید فناوری حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه دارای اعتبار بین‌المللی است و این موفقیت نتیجه تلاش محققان و پژوهشگران این پژوهشگاه است که در نهایت سبب اعتلای ایران خواهد شد.

طیبی با اشاره به خدمات دکتر حمید گورابی رئیس پیشین پژوهشگاه رویان تاکید کرد: دکتر گورابی همان عشق و علاقه دکتر کاظمی را نسبت به مجموعه رویان دارد به‌گونه‌ای که توانسته است زمینه پیشرفت‌های فراوانی را ایجاد کند.

در این مراسم همچنین دکتر عبدالحسین شاهوردی سرپرست پژوهشگاه رویان با تاکید بر اینکه پژوهشگاه رویان به عنوان یک سرمایه ملی تلقی می‌شود، ادامه داد: این مجموعه توانسته است در بخش‌های مختلف از جمله سلول‌های بنیادی ، شبیه‌سازی و ناباروری به موفقیت‌های زیادی نائل شود.

شاهوردی محققان پژوهشگاه رویان را جزء برترین محققان جهان در حوزه سلول‌های بنیادی توصیف کرد و یادآور شد: به همین دلیل نام رویان در این زمینه می‌درخشد.

سرپرست پژوهشگاه رویان اضافه کرد: نتایج فعالیت‌های علمی این پژوهشگاه در زمینه همانندسازی و تراریخته در صنعت دامپروری مورد استفاده قرار گرفته است.

شاهوردی همچنین به اقدامات دکتر گورابی رئیس پیشین این پژوهشگاه اشاره کرد و ادامه داد: دکتر گورابی توانسته است موفقیت‌های بزرگی را در دوران مسوولیت خود کسب کند به‌گونه‌ای که این اقدامات سبب ارتقاء پژوهشگاه رویان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی شده است.

دکتر حمید گورابی رئیس پیشین پژوهشگاه رویان نیز در این مراسم به موفقیت‌های این پژوهشگاه در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: این موفقیت‌ها موجب شده است تا پژوهشگاه در صدر خبرهای منتشر شده از سلول‌های بنیادی در ایران قرار گیرد.

گورابی این موفقیت را حاصل تلاش همه پرسنل این مجموعه دانست و گفت: باید به دنبال درآمدهای پایدار باشیم و آنها را صرف کارهای تحقیقاتی و پژوهشی کشور کنیم تا رویان با سربلندی بیشتر به سمت جلو حرکت کند.

در این مراسم ضمن تجلیل از محققان و پژوهشگران پژوهشگاه رویان که با حضور دکتر حمید طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر عبدالحسین شاهوردی سرپرست پژوهشگاه رویان برگزار شد به طور ویژه از خدمات دکتر گورابی به پاس مدیریت پژوهشگاه رویان در بیش از 11 سال گذشته نیز تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا

202

کد خبر: 886499

وب گردی

وب گردی