تشکیل دبیرخانه دائمی کارگروه ارتقای کیفیت ارتباطات/از خادمان اربعین حسینی در حوزه ارتباطات تقدیر شد

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات از دائمی شدن فعالیت کارگروه ارتقای کیفیت ارتباطات اربعین حسینی با هدف پیگیری مشکلات ارتباطی در سال‌های آینده خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی در حوزه ارتباطات، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه آمارها نشان از رشد و بهبود کیفیت ارتباطات در داخل مرز ایران داشته است، گفت : البته جمعیت حاضر در اربعین نیز نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته است.

وی تصریح کرد: ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با تلاش اپراتورها و شرکت زیرساخت در نواحی مرزی کیفیت ارتباطات مناسب بوده و همچنین با ارائه سرویس وای فای در مرزهای استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان مشکل ارتباطی در این مناطق وجود نداشته است اما در داخل کشور عراق زائرین از کیفیت ارتباطات شکایت داشتند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برای ارائه ارتباطات با کیفیت در عراق با طرف عراقی توافقاتی انجام شده بود، تاکید کرد : به دلیل عدم انجام این توافقات از طرف عراقی، ارتباطات زوار ایرانی اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا مناسب نبود و زوار در این خصوص رضایت نداشتند.

جهرمی تصریح کرد : در سال گذشته سرویس های مختلفی مانند وای فای رایگان در مسیر نجف به کربلا ارائه شده بود که به دلیل اینکه امسال امکان ارائه توسط اپراتورهای عراقی فراهم نشده بود، عدم رضایت زوار را در پی داشت.

وی با تاکید به اینکه تمام این مشکلات باید به صورت جدی از هم اکنون پیگیری شود، افزود : دبیرخانه کارگروه ارتقای کیفیت ارتباطات در مراسم اربعین حسینی با حضور نمایندگان اپراتورها و دستگاه های مرتبط باید به صورت دائمی فعالیت کند و همچنین در مناسبت های مختلف نیز به دنبال ارتقای کیفیت ارتباطات باشد .

آذری جهرمی تصریح کرد: همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به وسیله سازمان تنظیم مقررات عراق این مشکلات را پیگیری کند .

تجهیز ارتباطی مرز چیلات برای زائران اربعین

وی با اعلام اینکه از سال آینده مرز چیلات در استان ایلام نیز برای تردد زوار اربعین بازگشایی می شود، تاکید کرد: اپراتورها و دستگاه ها مرتبط از هم اکنون برای تجهیز زیرساخت ها و نصب تجهیزات در این منطقه اقدام کنند تا در زمان بازگشایی این مرز ارتباطات در این منطقه با کیفیت مناسب برقرار باشد.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با تشکر از اپراتورها و دستگاه ها متولی در این حوزه، اظهار امیدواری کرد که با استفاده از تمام ظرفیت های کشور، ارائه خدمات به زوار اربعین در سال های آینده با کیفیت مناسب تری نسبت به امسال ارائه شود.

در این جلسه اسماعیل رادکانی مسئول کارگروه ارتقای کیفیت ارتباطات اربعین حسینی با ارائه گزارشی وضعیت سرویس های ارتباطی در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد و مدیران عامل اپراتورهای موبایل نیز گزارشی از اقدامات انجام شده خود برای بهبود کیفیت ارتباطات در این ایام ارائه دادند.

در این مراسم از ۲۶ نفر از مدیران اپراتورها و دستگاهها که برای ارتقای کیفیت ارتباطات در ایام اربعین حسینی تلاش کردند توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر
202

کد خبر: 886568

وب گردی

وب گردی