نشست اعضای خاندان آل ثانی در مخالفت با دولت قطر

شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد ۲۰ عضو خاندان حاکم در قطر برای نخستین بار با برگزاری نشستی، مخالفت خود را با سیاست‌های دوحه اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه تلویزیونی سعودی العربیه در خبری مدعی شد برای اولین بار، بیست عضو خاندان آل ثانی در قطر، با برگزاری نشستی، مخالفت خود را با سیاست‌های حاکمان قطر اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، این نشست به میزبانی «شیخ سلطان بن سحیم آل ثانی» برگزار شد که پیش از این مخالفت خود را با حکومت شیخ تمیم بن حمد آل ثانی بر کشور علنی کرده بود.

حاضران در این نشست، روز ملی قطر را به مردم این کشور تبریک گفتند و تاکید کردند کشور قطر به زودی به هویت اصلی خود یعنی به آغوش کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس باز خواهد گشت.

العربیه اعلام کرد: آنان تاکید کردند دوحه هیچگاه نمی‌تواند «خنجری زهرآگین» بر پشت همسایگانش باشد.

حاضران در این نشست از صدور احکامی در لغو تابعیت شیوخ قبایل انتقاد کردند و این احکام را مردود دانستند.

در خبری دیگر از قطر، امیر این کشور به مناسبت روز ملی این کشور توییت کرد که قدردان صلابت مردم کشورش در راه دفاع از استقلال قطر است.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در پیامی در توییتر به مناسبت روز ملی قطر نوشت: «فداکاری‌های اجدادمان را در راه عزت و حاکمیت کشور، به یاد می‌آوریم و از صلابت مردم قطر در راه دفاع از استقلال وطن، دستاورد‌ها و اصول آن تقدیر و بر عزم و اراده مردم برای ادامه راه سازندگی، توسعه و عزت تأکید می‌کنیم. این روز بر شما مبارک باد.»

شایان ذکر است، عربستان، بحرین، امارات متحده عربی و مصر در ماه ژوئن سال جاری میلادی، تمامی روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و ادعا کردند این کشور از افراط‌گرایی حمایت می‌کند. دوحه همواره این ادعاها را رد کرده است .

کد خبر: 886600

وب گردی

وب گردی