دستاوردی جهانی در دانشگاه آزاد نجف آباد

نخستین دستگاه پرداختکاری با ذرات مغناطیسی به کمک ارتعاشات التراسونیک قطعات لوله‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز،عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد یکی از اعضای ساخت این دستگاه گفت: این دستگاه نخستین ثبت اختراع این واحد دانشگاهی در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، برای پرداختکاری قطعات تو خالی با هندسه های غیرمتقارن است.

حمزه شاه رجبیان افزود: پرداخت کاری سنتی محدودیت هایی همچون وجود تنش های پسماند، مشکل ساختن ابزار کمتر از دو میلیمتر را به همراه داشت که با دستیابی به این فناوری جدید این محدودیت ها برطرف شد.

وی گفت: با بهره برداری از این فناوری جدید، به جای لقمه سنگ از ذرات ساینده مغناطیسی با ترکیب ذرات مغناطیسی آهن و ذرات ساینده SiC استفاده شده که قابلیت رفع محدودیت های روش سنتی را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد افزود: از این روش صنعتی می توان برای پرداخت نهایی قطعاتی ازجمله شیرهای هیدرولیکی وسوزن انژکتور با سوراخ های خیلی دقیق استفاده کرد.

حمزه شاه رجبیان گفت: پرداختکاری داخلی لوله های با قطر پایین حتی کمتر از دو میلیمتر، پرداختکاری داخلی سوراخ های غیر استوانه ایی ازجمله سوراخ های مخروطی، پرداختکاری لوله هایی با فرم خمیده و جلوگیری از تنش های پسماند مکانیکی و حرارتی و رسیدن به زبری سطح های بسیار پایین کمتر از25 هزارم میکرون از جمله مزایای این دستگاه ساخته شده است.

900

کد خبر: 886677

وب گردی

وب گردی