فضاهای شهری بیرجند در اختیار کنگره شهدا قرار می‌گیرد

شهردار بیرجند گفت: فضاهای شهری بیرجند در اختیار نخستین کنگره دو هزار شهید دفاع مقدس خراسان جنوبی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی جاوید صبح امروز در دیدار با فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: این حرکت به منظور تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ایثارگری‌ها و رشادت‌ها به نسل جوان و نوجوان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت کارگروه موزه و گنجینه کنگره شهدا بر عهده شهرداری بیرجند گذاشته شده است گفت: کمیته موزه و گنجینه، یکی از کمیته‌هایی است که رسالت مهمی در زمینه انتقال و بیان رشادت‌های شهیدان بر عهده دارد.

شهردار بیرجند افزود: این کمیته به زودی در مجموعه شهرداری فعال شده و با برگزاری جلسات مختلف و ارسال دستورالعمل‌های لازم زمینه را برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره عظیم مهیا خواهیم کرد.

جاوید با بیان اینکه استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند در زمان جنگ تحمیلی برای دفاع از آب و خاک این سرزمین، جوانان زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: مردم ایران اسلامی مدیون شهدا هستند و باید با همدلی و وفاق در راستای ادای دین خود به این عزیزان و خانواده گرانقدر آنان حرکت کنند.

شهردار بیرجند با بیان اینکه تجربه برگزاری کنگره شهدا در مجموعه حوزه شهری بیرجند وجود دارد تصریح کرد: شهرداری بیرجند تمام تلاش خود را برای برگزاری مطلوب کنگره شهدا که 25 مهر ماه سال آتی برگزار می‌شود به کار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: کنگره شهدا از برنامه‌های فاخر فرهنگی است که می‌تواند رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا را به نسل جوان انتقال دهد.

سردار علی قاسمی افزود: شهرداری و سپاه انصارالرضا (ع) در گذشته گام‌های مشترک خوبی برداشتند و این مهم با مدیریت جدید حوزه شهر به اوج خواهد رسید.

وی اظهار داشت: کارگروه موزه و گنجینه کنگره شهدا در اختیار شهرداری است و انتظار می‌رود با فضاسازی شهری و ساخت المان در زمینه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های خوبی برداشته شود.

901

کد خبر: 886681

وب گردی

وب گردی