پیاده‌روها نیاز به ساماندهی دارد/سد معبر کردن با بهره‌برداری از پیاده‌روها متفاوت است

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران، گفت: موضوع هولوگرام در شهرداری ممنوع نشده بلکه روش استفاده از آن اصلاح شده است تا جلوی فسادها گرفته شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، مهدی حجت پس از سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع آلودگی هوا در شهر تهران بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا حفاظت از باغ‌ها باید در اولویت قرار گیرد و نمی‌توان ساختمان‌های بلندمرتبه در باغات را و 70 تا 80 درصد زیر سطح آن زمین را به پارکینگ اختصاص داد.

وی بیان داشت: باید به این مهم برسیم که به چه نحو می‌توان از باغات محافظت کرد و نگهداشت باغات موضوع مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران افزود: آتشی در زیر زمین‌های شهر تهران روشن شده که مالکین بر روی این زمین‌ها طبقات زیادی بسازند و سودی ببرند و باغداران نیز احساس می‌کنند که در حال متضرر شدن هستند و توقع ما این است که باید به موضوع باغات بیشتر توجه شود و مراقبت لازم صورت بگیرد و در این راستا سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران باید اقدام لازم را انجام دهند و تهیه شناسنامه باغات نیز در اولویت معاونت قرار گرفته است.

وی درباره بازنگری طرح تفصیلی نیز اظهار داشت: تا پایان سال 97 بازنگری طرح تفصیلی انجام خواهد شد و براساس قانون موظفیم نسبت به بازنگری طرح تفصیلی اقدام کنیم.

حجت با اشاره به طرحی مبنی بر اینکه عوارضی از پیاده‌روها کسب شود، گفت: پیاده‌روها نیاز به ساماندهی دارد و رویکرد ما سامان دادن به این نوع رفتارهایی است که در پیاده‌روها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سد معبر کردن با بهره‌برداری از پیاده‌روها متفاوت است،‌گفت: کلا سد معبر خلاف قانون و مقررات است و ما باید به سمتی برویم که مانند مابقی دنیا از خیابان‌ها و پیاده‌روها به درستی استفاده کنیم.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران بیان داشت: در تهران در فصل بهار تا عید و تابستان می‌توان از فضای باز به درستی استفاده کرد.

وی درباره هولوگرام در شهرداری تهران افزود: موضوع هولوگرام به معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران مربوط می‌شود ولی اصلاح روش استفاده از هولوگرام مطرح است نه ممنوعیت آن و روش استفاده از هولوگرام باید اصلاح شود.

حجت افزود: باید ساز و کار جدیدی ایجاد شود که از فسادها جلوگیری شود.

701

کد خبر: 886700

وب گردی

وب گردی