سینوزیت با آنتی‌بیوتیک های موضعی درمان نمی شود

یک متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه درمان سینوزیت با آنتی‌بیوتیک موضعی امکان پذیر نیست، گفت: شستشوی بینی با سرم و پنی‌سیلین بر درمان سینوزیت تاثیری ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، دکتر محمد پورحاجی غلامی درباره شایعات پزشکی پیرامون درمان سینوزیت ، اظهارداشت: می‌گویند برای درمان سینوزیت، پنی‌سیلین ۸۰۰ را با سرم فیزیولوژی مخلوط کنید و روزی پنج‌بار حلق و بینی را با آن شستشو بدهید و یا آنتی بیوتیک را بخور دهید؛ اما ما هیچ گونه درمان موضعی برای بینی و درمان سینوزیت نداریم.

وی افزود: درمان سینوزیت فقط از طریق درمان داروهای خوراکی و تزریقی امکان پذیر است و شست‌شوی بینی با پنی‌سیلین نوعی درمان موضعی محسوب می شود که هیچگونه اثری ندارد.

پورحاجی غلامی تصریح کرد: درمان روتین سینوزیت برای بیماران سرپایی به صورت خوراکی و برای بیماران بستری به صورت تزریقی انجام می گیرد.

این متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: هم اکنون آنتی بیوتیک های موضعی برای گوش در داروخانه ها موجود است اما برای بینی چنین دارویی وجود ندارد.

پورحاجی غلامی درباره ی آلودگی هوا اظهار کرد: توصیه در این زمینه اقداماتی مقطعی محسوب می شود. تا وقتی که مشکل سوخت و خودروهای آلاینده حل نشود این شرایط ادامه دارد.

این متخصص گوش و حلق و بینی تاکید کرد: افرادی که مشکلات قلبی و ریوی دارند حتی الامکان از خانه بیرون نروند زیرا آلودگی هوا مشکلات آنان را تشدید می کند.

وی با تاکید به مصرف شیر و مواد دارای آنتی ‌اکسیدان، گفت: ماسک های استاندارد نیز می توانند تا حدودی کمک کننده باشند.

پورحاجی غلامی درباره اینکه چرا به هنگام آلودگی هوا مدارس و ادارات با هم تعطیل نمی شوند، اظهار کرد: آلودگی هوا برای افرادی که در سنین رشد هستند به مراتب خطرناک تر است، اگرچه برای افراد بزرگسال نیز که مشکلات قبلی دارند خطرات جدی را به دنبال داشته و حتی احتمال مرگ هم در این افراد وجود دارد.

701

کد خبر: 886714

وب گردی

وب گردی