اعطای بورس به دانشجویان علوم پزشکی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش استعداهای درخشان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی: بدون دریافت شهریه پذیرش دانشجو خواهیم داشت تا برای ارتقای سطح علمی این دانشگاه، دانشجویان نخبه را متعهد به خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش استعداهای درخشان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از ظهر امروز، در آمفی‌تئاتر بیمارستان فرهیختگان و با حضور دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر برگزار شد، از دو برنامه مهم دانشگاه آزاد برای استفاده از استعداد های درخشان این دانشگاه خبر داد و گفت: به مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت درخواست دادیم تا دانشجویانی که از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل می شوند بتوانند طرح های خود را در همین دانشگاه انجام دهند.

دکتر نفر اعطای بورس به دانشجویان رشته های تخصصی دانشگاه آزاد را از دیگر برنامه های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: جذب نخبه های دیگر دانشگاه های دولتی از دیگر اقدامات در دستور کار علوم پزشکی دانشگاه آزاد است تا بتوانیم نخبگان این حوزه را برای تحصیل در رشته دوم پذیرا شویم که این اقدام مورد استقلال وزارت بهداشت نیز قرار گرفته است.

وی در این خصوص افزود: بدون دریافت شهریه پذیرش دانشجو خواهیم داشت تا برای ارتقای سطح علمی این دانشگاه، دانشجویان نخبه را متعهد به خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی کنیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اهداف اصلی این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید به «مایو کلینیک» تبدیل شود. مایو کلینیک صد سال پیش تاسیس شد و به عنوان کلینیک درمان سرپایی کار خود را شروع کرد و هدفش درمان مناسب بیماران با کمترین هزینه بود. این کلینیک بیشترین درآمد خود را از پژوهش‌های علمی دارد نه از درمان بیماران.

وی افزود: اگر درمان مناسب بیماران را اساس کار قرار دهیم، در دیگر بخش ها نیز پیشرفت خواهیم داشت. اگر می‌خواهیم بهترین باشیم باید اصل را بر بهترین نحوه درمان بگذاریم و کاری کنیم که بیماران به بیمارستان های دانشگاه آزاد بیاید به این دلیل که بهترین درمان را ارائه می دهد.

دکتر نفر گفت: باید در بخش پژوهش پزشکی نیز به مانند آموزش و درمان بهترین عملکرد را داشته باشیم.

کد خبر: 886758

وب گردی

وب گردی