اصلاح برخی بسته های برنامه تحول سلامت در راستای مدیریت هزینه های درمان

دکتر کلانتری گفت: در راستای مدیریت هزینه های درمان در سه بسته خدمتی در برنامه تحول نظام سلامت شامل؛ ویزیت، مقیمی و ماندگاری، اصلاحاتی ایجاد شده است و همچنین برای اصلاح ساختار مدیریت بیمارستان ها، دستورالعمل مستقل تدوین و واگذاری مدیریت مشارکتی بیمارستان ها و توانمندسازی مدیران بیمارستانی در دست اقدام است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بهزاد کلانتری در نشست هم اندیشی اقتصاد درمان با رویکرد مدیریت هزینه ضمن بیان این مطلب افزود: همچنین 300 مدیر بیمارستانی آموزش دیده اند و 210 نفر دیگر در حال آموزش هستند و در مرحله بعد برای روسای بیمارستان ها و دانشگاه ها دوره هایی برگزار خواهد شد.

وی گفت: اصلاح پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان غیر پزشک در حال تدوین است و به زودی اجرایی خواهد شد و با توجه به آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 19 قانون بودجه سال 96 و آیین نامه اجرایی بند الف ماده 25 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه کاهش تصدی گری و واگذاری خدمات سلامت در دست اقدام است.

دکتر کلانتری با بیان اینکه تدوین و استقرارراهنماهای بالینی (گایدلاین ها) و پروتکل های مراقبت بالینی از برنامه های بسیار مهم است و تا کنون 150 گایدلاین ابلاغ شده است، گفت: فرایندهای هزینه ای پشتیبانی بیمارستان ها در حال بازنگری است.

701

کد خبر: 886774

وب گردی

وب گردی