سفر عباس به عربستان به تعویق  افتاد

روز سه شنبه اعلام کرد که سفر 'محمود عباس' رئیس 'تشکیلات خودگردان فلسطین' به عربستان که قرار بود امروز انجام شود، یک روز به تعویق افتاد.

به گزارش ایسکانیوز به خبرگزاری فلسطینی 'معا'، محمود عباس در این سفر با 'سلطان بن عبدالعزیز' شاه و 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی دیدار می کند.
'مجدی الخالدی' مشاور عباس در امور دیپلماتیک به رادیو صدای فلسطین گفت که عباس فردا (چهارشنبه) عازم ریاض خواهد شد و با مقامات سعودی دیدار و در باره آخرین تحولات پیرامون فلسطین پس از تصمیم 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا در باره قدس و وتوی پیش نویس قطعنامه مصر در شورای امنیت، تبادل نظر خواهد کرد.
ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشتر در سخنانی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و از وزارت خارجه این کشور خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را فراهم کند.
الخالدی با اشاره به روابط میان عربستان و فلسطین بر موضع مخالف ریاض با تصمیم آمریکا در باره قدس و ضرورت مشورت های مستمر با همه طرف های بین المللی با توجه به وضعیت کنونی، تاکید کرد.
مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دیپلماتیک همچنین گفت که عباس پنجشنبه آینده به فرانسه سفر خواهد کرد تا با 'امانویل مکرون' رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کند.
این در حالی است که فرانسه موضع محکمی در قبال تغییر وضعیت قانونی در قدس اتخاذ کرده است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز پیش از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد، تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان گفت و گو کرده بود.
عباس در آن گفت و گو خواستار مداخله عربستان و حمایت از شهر قدس و مقدسات مسلمانان و مسیحیان شده بود.
ولیعهد عربستان هم در پاسخ به عباس مدعی شده بود که 'مساله حمایت از شهر قدس اهمیت ویژه ای برای عربستان دارد و این موضوع در صدر برنامه های ریاض قرار دارد'.
عباس در حالی از سران سعودی درخواست حمایت از قدس کرد که آنان از مدتی پیش، روابط پنهان خود با اشغالگران صهیونیست را به تدریج آشکار کرده و درصدد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده بودند.

کد خبر: 886800

وب گردی

وب گردی