برگزاری مسابقات فرهنگی در دانشگاه سبب خودباوری دانشجویان می‌شود

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برگزاری مسابقه جهاد، ایثار و شهادت می تواند علاوه بر ترویج روحیه ایثار سبب رشد و خودباوری دانشجویان و در نهایت نشاط شود.

حسین نصیر‌زاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چگونگی بوجود آمدن ایده مسابقه سراسری جهاد، ایثار و شهادت، اظهار کرد: یکی از مأموریت های مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نشر فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانشجویان است به همین دلیل باید در کنار آموزش با انجام فعالیت های فرهنگی به تربیت دانشجویان نیز رسیدگی شود.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های بسیاری مانند انجام مسابقات فرهنگی را برای دانشجویان در نظر دارد تا این فرهنگ در جامعه گسترش یابد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تنها دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند در مسابقه سراسری جهاد، ایثار و شهادت شرکت کنند، گفت: دفاتر کانون های ایثار و شهادتی که ما ایجاد کرده ایم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند به همین دلیل جامعه ایثارگران را برای انجام اینگونه فعالیت های فرهنگی در نظر گرفتیم.

**پیش قدمی دانشگاه آزاد در برگزاری برنامه های فرهنگی

نصیرزاده با اشاره به اینکه این مسابقه برای اولین بار در کشور برگزار می شود، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی بارها در برگزاری برنامه های فرهنگی مانند مسابقات قرآنی پیش قدم بوده است. سال گذشته مرحله اول مسابقه سراسری قرآن انجام شد و به برنده در واحد کرمانشاه جوایزی تعلق گرفت که امسال نیز مرحله دوم این مسابقه برگزار می شود.

وی افزود: مسابقه سراسری جهاد، ایثار و شهادت برای اولین بار با هدف ترویج فرهنگ ایثار در جامعه برگزار می شود و به نفرات اول تا سوم جوایز ارزنده ای تعلق می گیرد.

**گسترش رشته‌های مسابقه جهاد، ایثار و شهادت در آینده

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در آینده محور و موضوعات این مسابقه گسترش پیدا می کند، یادآور شد: برنامه های بسیاری را در قالب کانون دانشجویی ایثار و شهادت برگزار می کنیم که مطابق برنامه هر سال شاهد گسترش این مسابقه خواهیم بود.

نصیرزاده همچنین درباره برنامه های جدید حوزه ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی در چند ماه گذشته، گفت: در دوره مدیریت دکتر رهبر حوزه ایثار و شهادت توجه ویژه ای به کانون های ایثار در واحدهای دانشگاه داشته که شامل دانشجویان و استادان ایثارگر دانشگاه می شود. فرهنگ نشر و ترویج ایثار به صورت جدی در چند ماه گذشته دنبال شده چراکه هرچه تلاش مسئولان در این حوزه بیشتر شود، نیاز مخاطبان به درستی برطرف می شود.

وی افزود: سال های گذشته تنها افرادی که جانباز بیش از 25 درصد بودند می توانستند از خدمات کانون های ایثار و شهادت دانشگاه استفاده کنند اما در حال حاضر همه ایثارگران حتی افرادی که 6 ماه در جبهه حضور داشتند نیز می توانند در دفاتر کانون ایثار و شهادت حضور داشته باشند و از این خدمات استفاده کنند.

**حضور دکتر ولایتی دانشگاه آزاد را اسلامی کرد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره تغییرات فرهنگی دانشگاه دوره مدیریت جدید، خاطر نشان کرد: با حضور دکتر ولایتی و دکتر رهبر در دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه به معنای واقعی کلمه برای جامعه اسلامی مناسب شده است. در این دوران ما به دنبال آرمان های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب هستیم تا در آینده دانشگاه در جامعه برجسته تر شود.

به گزارش ایسکانیوز، مسابقه جهاد، ایثار و شهادت در دو بخش ادبی و هنری است، که بخش ادبی آن شامل نثر ادبی، شعر و داستان کوتاه و بخش هنری نیز شامل نقاشی، طراحی پوستر، نماهنگ وعکس اجرا خواهد شد.

آثار ارسالی در رشته‌های مختلف با موضوعات «ثبت جلوه‌های ایثار»، «ثبت وقایعی که در جامعه و محیط اطراف با جلوه‌های ایثار مرتبط است»، «ثبت خاطرات ایثارگران دفاع مقدس و مدافعین حرم» و «ثبت خاطرات خانواده و اطرافیان از زندگی روزمره» بررسی می‌شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 1 اسفند به آدرس پست الکترونیکی esar.shahed@hotmail.com ارسال کنند.

503

کد خبر: 886817

وب گردی

وب گردی