هدیه 350 هزار دلاری یک نویسنده به کتابفروشان

جیمز پترسون، نویسنده مطرح آمریکایی امسال برای سومین سال متوالی به کتابفروشی‌های مستقل مبلغی را به عنوان هدیه کریسمس پرداخت کرد.

به گزارش ایسکانیوز از پابلیشرز ویکلی، جیمز پترسون، پرکارترین و پردرآمدترین نویسنده حال حاضر جهان، امسال نیز مانند دو سال گذشته مبلغی را به عنوان هدیه به کتابفروشان مستقل پرداخت کرده است.

این نویسنده مطرح، 350 هزار دلار را به عنوان هدیه کریسمس به برخی کتابفروشی‌هایی که امسال درگیر بلایای طبیعی چون طوفان یا آتش‌سوزی بوده‌اند داده است. کتابفروشی‌های مهم و موفق دیگری چون «شرق شهر» در واشنگتن، «پاول» در پورتلند و کتابفروشی‌های «باغ مخفی کودکان» و «گالری» در پنسیلوانیا نیز مشمول دریافت این هدایا شده‌اند.

جیمز پترسون که این روزها با کتاب «مردم در مقابل آلکس کراس» در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد، در این‌خصوص گفته: «خوشحالم که امسال توانستم مبلغ تشویقی کتابفروشان را افزایش دهم. بازخوردی که در دو سال گذشته از این اقدام گرفتیم، بی‌نظیر بود و همین موضوع سبب شد تصمیم بگیرم مبلغ هدیه امسال را افزایش دهم. این هدایای نقدی تلاش من برای تشکر از کتابفروشانی است که کتاب را به دست خوانندگان می‌رسانند و امیدوارم در پیشرفت کتابفروشی‌ها تأثیرگزار باشد.»

اتحادیه کتابفروشان آمریکا از سال 2015 میلادی که جیمز پترسون تصمیم گرفت به کتابفروشان کمک کند، شروع به دریافت کمک‌های خیرین و حامیان مالی کرده است. این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جیمز پترسون با طرح ایده خلاقانه کمک به کتابفروشان در ایام کریسمس، تعهدش به ایجاد سوادآموزی در جامعه و تشویق کتابفروشی‌های مستقل را نشان داده است. آن هم در سالی که با وجود بلایای طبیعی مختلف، کتابفروشی‌ها دچار وضعیت بدی شده‌اند و همین سبب می‌شود بیشتر از قبل قدردان پترسون باشیم.»

برخی معتقدند اقدام‌هایی از این دست باعث رونق کار کتابفروشی‌ها می‌شود و همین در افزایش تعداد کتابفروشی‌ها از 179 کتابفروشی در سال 2016 به 320 کتابفروشی در سال 2017 بی‌تاثیر نبوده است.

به گفته ناشر پترسون، وی تاکنون 150 کتاب نوشته که 114 عنوان از آن در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته است. او بی‌شک شگفت‌انگیزترین نویسنده‌ای است که جهان تاکنون به خود دیده و فروش بالای آثارش به بازار کتاب جهان رونق داده است.

شهرت و قدرت پترسون بیشتر به دلیل آثاری است که طی مسافرت خواننده را سرگرم می‌کند. استفن کینگ، دیگر نویسنده شهیر آمریکایی آثار او را «افتضاح» می‌داند. منتقدین نیز آثار او را «ادبی» نمی‌دانند. با این وجود، پترسون در سال 2015 میلادی، جایزه ادبی مؤسسه ملی کتاب آمریکا را برای تلاش‌های بشردوستانه خود جهت تشویق مردم به کتابخوانی و کمک مالی به کتابفروشان دریافت کرده است.

منبع: ایبنا

502

کد خبر: 886880

وب گردی

وب گردی