واکنش استاندار سمنان به بودجه ته جدولی: تغییر می کند

استاندار سمنان گفت: بودجه پیشنهادی دولت برای استان سمنان حتما تغییرخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، سهم بودجه استان سمنان براساس لایحه بوجه ای که رئیس جمهور تقدیم مجلس کرده است 7.887.671 بوده است یعنی کمترین بودجه در بین استان های دیگر . نمایندگان این استان از این موضوع ابراز نارضایتی داشته اند.

احمد همتی، نماینده سمنان بودجه تخصیصی به استانش را ناعادلانه دانسته و معتقد است با این میزان بودجه مسیر رشد و توسعه استان سمنان مسدود خواهد شد.

به گفته وی، ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی چون نزدیکی به پایتخت، صنایع متعدد مادر، معادن و ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری و... شرایط توسعه مناسبی را برای سمنان فراهم کرده، درحالی که بودجه‌های در نظر گرفته شده برای شکوفایی این ظرفیت‌ها کافی و مناسب نیست

در همین رابطه محمدرضا خباز استاندار سمنان در رابطه با بودجه پیشنهادی دولت برای استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: بودجه ابلاغ شده از سوی دولت در حال حاضر فقط پیشنهاد بوده است.

وی ادامه داد: آقای نوبخت در رابطه با این بودجه اعلام کرده اند که تمام مسوولیت آن به عهده وی است، به آن معنا که هیچ استانداری در کم یا زیاد بودن بودجه نقشی نداشته است.

استاندار سمنان تصریح کرد: این بودجه حتما تغییر خواهد کرد به دلیل آن که با کمک نمایندگان مجلس پیگیری می شود.

خباز با اشاره به این که بودجه 97 یک بودجه عملیاتی است، ابراز داشت: بودجه عملیاتی اولین سالی است که آغاز شده است و دولت با این حرکت کار بسیار مهمی انجام داده است.

استاندار سمنان افزود: بودجه عملیاتی به آن معنا است که بودجه 70 ساله متروکه، مندرس و قدیمی در حال جراحی و اصلاح است که به بودجه عملیاتی تبدیل شده است.

وی با اشاره به این که چندی پیش در رابطه با بودجه با نوبخت دیدار داشته است، گفت: آقای نوبخت گفتند حتما این بودجه را اصلاح خواهیم کرد.

خباز ادامه داد: خوشحالی ما از آن است که تمام فضای مجازی به کمک پخته کردن بودجه کشور آمدند و این موضوع بسیار خوب است، ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد و برخی کم حوصله هستند و ناراحت شوند اما همین موضوع که افکار عمومی این موضوع را ترغیب کرده اند جای خوشحالی دارد.

وی با بیان این که یک سیبی که روی هوا رفته و تا زمانی که بر روی زمین بیاید صد چرخ می زند، اظهار داشت: ان شاء الله بودجه حقیقی حق طلبانه نصیب تمام کشور و استان سمنان خواهد شد.

استاندار سمنان در پاسخ به این سوال که برای تامین آب استان سمنان چه اقداماتی انجام داده اید، گفت: انتقال آب از دریای خزر به سمنان خوشبختانه به صورت قانونی در حال پیگیری است که ان شاءالله به هنگام به نتیجه رسیدن افکار عمومی را در جریان خواهیم گذاشت.

خباز گفت: در حال حاضر مراحل دریافت مجوزهای این موضوع از سوی سازمان محیط زیست و سازمان های متولی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح روز یکشنبه 19 آذر در نشست مجلس شورای اسلامی در رابطه با بودجه 97 اظهار داشت: تمرکز زدایی یکی از ویژگی های لایحه بودجه 97 است، تاکنون بودجه به اینگونه تنظیم می شد که همه اعتبارات و هزینه ها در اختیار تهران بود؛ در بخش هزینه ای برای سال آینده به جای 4 درصد، 24 درصد بودجه و در بخش عمرانی 30 درصد بودجه در اختیار استانها قرار میگیرد. باید اجازه دهیم استانها، هزینه ها و درآمد خود را مدیریت کنند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی می کنند و سقف آن به ‏تصویب خواهد رسید، پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‏‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‌ شود.

901

کد خبر: 886951

وب گردی

وب گردی