کمک ۶ میلیارد ریالی خیران سلامت به بیماران سرطانی در مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت:۳۶۰ بیمار سرطانی مراغه در انتظار کمک خیران بوده و طی سال جاری خیران حوزه سلامت شش میلیارد ریال به بیماران سرطانی کمک کردند.

به گزارش ایسکانیوز، علی جنتی امروز در همایش دانشجویی حمایت از بیماران سرطانی، بر لزوم مشارکت خیران سلامت در کمک به بیماران سرطانی در این شهرستان تاکیدکرد.

جنتی با اشاره به فعالیت انجمن حمایت از بیماران سرطانی در این شهرستان، گفت:360 بیمار سرطانی نیازمند در مراغه از انجمن حمایت بیماران سرطانی در این شهرستان مستمری دارو دریافت می‌کنند که ضروری است بخشی از هزینه‌های درمانی این بیماران با مشارکت خیران تأمین شود.

وی افزود:کمک‌های جمع آوری شده از خیران سلامت در این شهرستان به صورت نقدی برای هزینه درمان و دارو بیمارستانی بیماران سرطانی نیازمند پرداخت شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه با اشاره به احداث مرکز شیمی درمانی در این شهرستان، گفت: یک مرکز شیمی درمانی با دوازده هزار مترمربع احداث می‌شود و هم اکنون این طرح بیش از شصت درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جنتی ادامه داد: برای ساخت این مرکز تا کنون هشتاد میلیاردریال اعتبار هزینه شده و با صرف صد و شصت میلیارد ریال دو دستگاه رادیو ترا پی نیز خریداری شده است.

وی تصریح کرد: طرح ملی کاهش ایراپن از سال گذشته در این شهرستان به صورت پایلوت کشوری آغاز شده و تا کنون با موفقیت برگزارشده است.

به گزارش تسنیم ،360 بیمار سرطانی مراغه تحت پوشش خدمات انجمن حمایت از بیماران سرطانی این شهرستان بوده و ماهانه مستمری کمک خرید دارو دریافت می‌کنند.

901

کد خبر: 886952

وب گردی

وب گردی