مدارس نواحی پنج‌گانه کلان‌شهر تبریز از فردا دایر است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه غلظت آلاینده‌ها نسبت به زمان مشابه روز قبل حدوداً به نصف تقلیل یافته است، گفت: مدارس نواحی پنج‌گانه کلان‌شهر تبریز از فردا دایر است.

به گزارش ایسکانیوز، رحیم شهرتی فر در حاشیه جلسه عصر امروز کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر تبریز در جمع خبرنگاران نتیجه این جلسه تشریح و اظهار کرد: بر اساس گزارش کارشناسان حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی غلظت آلاینده‌ها که موجب آلودگی هوا در کلان‌شهر تبریز شده بود نسبت به زمان روز گذشته به نصف کاهش پیداکرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها متوسط شاخص آلودگی هوای تبریز در روز چهارشنبه 29 آذر به کمتر از 150 ppm خواهد رسید، افزود: امید می‌رود با همکاری عموم مردم و دستگاه‌ها روند کاهش آلودگی هوای تبریز همین‌گونه پیش رود.

وی به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نیز اشاره کرد، افزود: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی احتمال تغییرات جوی آب و هوا از ظهر فردا در تبریز وجود دارد لذا بر همین اساس در این جلسه تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس نواحی پنج‌گانه کلان‌شهر تبریز گرفته نشد و مدارس تبریز فردا دایر هستند.

شهرتی فر در پایان از مردم تبریز خواست از استفاده خودروهای تک‌سرنشین پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: طرح تردد زوج و فرد خودروها را به‌مانند روزهای گذشته در محدوده اجرای طرح LEZ رعایت کرده و حدالامکان در این روزهایی که هوای تبریز آلوده است از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین استفاده نکنند.

901

کد خبر: 886956

وب گردی

وب گردی