بیگدلی: بررسی طرح اصلاح موادی از آئین نامه داخلی اولویت کشور نیست/لاریجانی: هیات رئیسه براساس آئین نامه دستورکار صحن را تعیین کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به اولویت های کشور نیز در دستورکار مجلس است، گفت: هیات رئیسه مجلس باید مطابق آئین نامه دستورکار صحن علنی را تعیین کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، احمد بیگدلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 29 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر گفت: باید براساس اولویت ها مسائل در مجلس مورد رسیدگی قرار بگیرد بنابراین سوال بنده این است که آیا بررسی برنامه اولویت مجلس است چراکه خود رئیس مجلس حدود 22 چالش اصلی کشور را بیان کرده است بنابراین باید این موضوعات در اولویت اصلی نمایندگان قرار بگیرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر بنده باید از صحن علنی یک رأی گرفته شود تا بررسی طرح اصلاح آئین نامه داخلی به کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس واگذار شود.

وی افزود: بررسی طرح اصلاح آئین نامه داخلی مجلس جزء اولویت نیست چرا که در برخی از روستاها مردم با مشکل تامین آب شرب روبه رو هستند.

دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر بیگدلی گفت: بررسی طرح اصلاح آئین نامه داخلی را نمی توان به کمیسیون واگذار کرد چرا که به دو سوم رأی نمایندگان نیاز دارد و قانون دائمی و ویژه ای است که باید اصلاح شود اما باید توجه داشت بررسی این موضوع براساس رأی نمایندگان بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رسیدگی به اولویت های کشور نیز در دستورکار مجلس است ضمن اینکه هیات رئیسه مجلس باید مطابق آئین نامه مجلس، دستورکار صحن علنی را تعیین کند بنابراین رسیدگی به بررسی طرح اصلاح آئین نامه داخلی می تواند کار مجلس را سرعت دهد البته رسیدگی به موضوعاتی مانند مسائل تامین اجتماعی و امور بانکی نیز در حال انجام است./

301

کد خبر: 887019

وب گردی

وب گردی