برای تعدیل قیمت کاغذ، کمیته‌ای در وزارت صنعت تشکیل شده است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین علت پایین بودن کیفیت کاغذ داخلی، قدیمی بودن دستگاه‌های تولید کاغذ است که سال‌ها نوسازی نشده‌اند و برای حل این مشکل باید سرمایه‌گذاری اصولی به منظور وارد کردن دستگاه‌های جدید انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز، صادق طباطبایی نژاد در خصوص گران شدن قیمت کاغذ، اظهار کرد: در خصوص گران شدن قیمت کاغذ علت‌های مختلفی وجود دارد. گران شدن جهانی قیمت کاغذ، نرخ ارز، نوسانات بازار و احتکار کاغذ از دلایل گران شدن قیمت کاغذ است.

وی افزود: برای حل این مشکل کمیته‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است. روز گذشته در کمیسیون فرهنگی، وزرای اقتصاد، ارشاد و صنایع را دعوت کردیم و توضیحشان این بود که برای تعدیل قیمت کاغذ کمیته‌ای تشکیل شده است و قیمت کاغذ از 3600 تومان به 3400 تومان کاهش یافته است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آخرین تصمیمی که گرفته شد این بود که از کمیسیون فرهنگی مجلس هم دو نفر در این کمیته‌ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است حضور پیدا کنند تا پیگیر مطالبات مردم و مطبوعات باشند.

طباطبایی نژاد در خصوص دلیل پایین بودن کیفیت کاغذ داخلی، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین علت این نقیصه قدیمی بودن دستگاه‌های تولید کاغذ است که سال‌ها نوسازی نشده‌اند و برای حل این مشکل باید سرمایه‌گذاری اصولی به منظور وارد کردن دستگاه‌های جدید انجام شود.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 887088

وب گردی

وب گردی