طرح جذب نخبگان دانشگاه آزاد، در راستای تحقق اهداف نظام پژوهشی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: امروز نهادهای مختلف یک وحدت رویه و حس همکاری نزدیکی باهم دارند و دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور یکسو و متحد باهم در حرکت هستند که بحث فناوری و پژوهش کشور را به سر منزل مقصود برسانند و در این راه از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

بیژن رنجبر معاون پژهشی دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: نظام پژوهشی در کشور ما رشد خوبی داشته است به نحوی که نظام پژوهشی کشور به طرف نظام نوآوری و نظام تولید فناوری در حرکت است.

او افزود: شرایط اقتضا می کند که فناوری ها و ایده های دانشجویی با حمایت دانشگاه ها تجاری سازی شوند و این بحث سال های گذشته بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و در بحث نهضت فناوری که رئیس جمهور هم این موضوع را در اولویت قرار داده اند، لازم است حوزه ی علم و فناوری به گونه ای فعالیت کنند که باعث ارتقا معیشت و آسایش مردم شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: از سال های گذشته در بخش پزوهش و تجاری سازی فناوری ها رشد خوبی دیده می شود و من به این پیشرفت خوش بین هستم و پژوهش در مسیر درست خود در حرکت است.

رنجبر تاکید کرد: امروز نهادهای مختلف یک وحدت رویه و حس همکاری نزدیکی باهم دارند و دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور یکسو و متحد باهم در حرکت هستند که بحث فناوری و پژوهش کشور را به سر منزل مقصود برسانند و در این راه از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد تصریح کرد: یکی از اقداماتی که دانشگاه آزاد اسلامی در جهت اعتلای نظام پژوهشی کشور انجام داده است حمایت و جذب نخبگان در سراسر کشور است.

او ادامه داد: در کنار دانشجویان غیر دانشگاه آزادی که ایده و طرح فناورانه دارند، نخبگانی که سواد آکادمیک ندارند اما در بخش های مختلف مانند کشاورزی و تولید دارای ایده و سبک هستند مورد حمایت دانشگاه آزاد قرار خواهند گرفت که این امر در تحقق اهداف پژوهش و فناوری کشور کمک شایانی می کند.

202

کد خبر: 887111

وب گردی

وب گردی