هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادعای خجسته درباره گمرک دلوار و سجافی را بررسی کند

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواست ادعای نماینده همدان در خصوص قاچاق سازمان یافته در بندر سجافی و بندر دلوار را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، عبدالحمید خدری در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، گفت: آقای لاریجانی به خاطر شرایط اضطراری که در پی صحبت‌های یکی از همکاران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی مطرح شد و باعث برافراشته مردم منطقه ما شده است به من اجازه صحبت دادند.

وی افزود: آقای خجسته نماینده همدان اظهارات بی‌اساسی را در خصوص قاچاق سازمان یافته در بندر سجافی و بندر دلوار مطرح کردند که لازم است ضمن اخطار شدید به ایشان و عذرخواهی ایشان از مردم خوزستان و بوشهر، موضوع در هیات نظارت بر نمایندگان رسیدگی شود.

علی مطهری که اداره بخشی از جلسه مجلس را بر عهده داشت، در این باره گفت: تذکر ماده ۷۹ مربوط به مذاکرات مجلس است و اگر کسی داخل مجلس به شما توهین کرد می‌توانید تذکر ماده ۷۹ بدهید. این نباید باب شود که به صحبت دیگری در بیرون جواب بدهیم اما چون گفتید آقای لاریجانی این اجازه را داده صحبت‌تان را مطرح کنید.

خدری تصریح کرد: این یک تذکر اضطراری است. اگر من جلوی آقای گل‌مرادی را نمی‌گرفتم ایشان حرکتی می‌کرد که شما می‌گفتید خلاف شان نمایندگی است. آقای خجسته بدون اطلاعات مستند در برنامه زنده تلویزیونی صحبتی کردند و صداوسیما با سیاست خاص صحبت ایشان را برش زد. حالا هم باید در مناظره‌ای این موضوع روشن شود. ایشان گفت یکی از کارمندان گمرک دلوار ۳۰۰ میلیارد تومان رشوه گرفته، آیا ظرفیت گمرک دلوار را می‌دانید؟ ایشان از قاچاق کانتینری در بندر سجافی صحبت می‌کنند در حالیکه ما آنجا کانتینر نداریم.

نماینده مردم بوشهر در پایان با بیان اینکه نمایندگان کرمانشاه نیز از دخالت‌های بی‌مورد خجسته در مورد فرودگاه این شهر ناراحت هستند، خواستار تذکر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به وی شد و گفت: آقای خجسته برای دیده شدن راه‌های دیگری هم هست، شما سوراخ دعا را گم کردید.

کد خبر: 887160

وب گردی

وب گردی