محدودیت‌ها موجب افزایش آلودگی هوای تهران شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت:با افزایش محدوده طرح زوج و فرد موتورسیکلت‌هایی که چند برابر خودروها آلودگی هوا ایجاد می‌کنند بیشتر در سطح شهر تردد می‌کنند و با اعمال این محدودیت‌ها موتورسیکلت‌ها آزادتر می‌شوند و آلودگی هوا نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس محمدعلیخانی ، درباره حل معضل آلودگی هوای شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات پایتخت ترافیک و آلودگی هوا است.

وی افزود: با وضعیت موجود شاهد تعطیلی‌هایی که در کلانشهرهای کشور به خصوص در تهران اتفاق می‌افتد هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه هنگامی که میزان آلاینده‌های هوا از حد اضطرار بالاتر می‌رود باید چه تدبیری کرد، گفت: آیا می‌توان کلانشهری مانند تهران را تخلیه کرد؟ شورا نمی‌تواند شهر را تعطیل کند و این جزو وظایف شورا و شهرداری نیست و دولت باید در این خصوص تصمیم بگیرد ما حتی نماینده در کمیته اضطرار نداریم.

علیخانی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی براینکه چه برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران دارید، گفت: یک زمانی بنده فکر می‌کردم نمی‌توان معضل آلودگی هوا را حل کرد ولی امروز اعتقاد دارم که ما می‌توانیم این معضل را حل کنیم.

وی بیان داشت: چرا باید به وضعیت اضطرار برسیم و آن وقت همه وارد شوند و یک تصمیم مقطعی گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: با افزایش محدوده طرح زوج و فرد موتورسیکلت‌هایی که چند برابر خودروها آلودگی هوا ایجاد می‌کنند بیشتر در سطح شهر تردد می‌کنند و با اعمال این محدودیت‌ها موتورسیکلت‌ها آزادتر می‌شوند و آلودگی هوا نیز بیشتر می‌شود.

علیخانی افزود: اینکه با اعمال محدودیت‌ها آلودگی هوا بیشتر شده است به دلیل حضور بیشتر موتورسیکلت‌ها در سطح شهر است چون ماشین‌ها را محدود کردیم. و با این اقدام مردم را تشویق می‌کنیم که به سمت خودروی آلاینده‌تر که موتورسیکلت است بروند.

وی افزود: برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران باید بسته‌ای از سیاست‌ها اعمال شود و تنها به یک بُعد آن اشاره نشود ما نیز بسته‌ای را آماده کرده‌ایم که بازنگری در طرح ترافیک، ساماندهی پارک حاشیه‌ای و گسترش موتورسیکلت‌های برقی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: تاکنون هیچ اقدامی برای توسعه موتورسیکلت‌های برقی انجام نشده است.

علیخانی افزود: در حال حاضر در بعضی از نقاط کشور نسبت به تولید موتور برقی اقدام کردند و باید به سمت استفاده از این موتورها پیش برویم.

وی گفت: در پاریس اعلام شده است که از 5 سال دیگر ورود خودروهای غیربرقی به پاریس ممنوع می‌شود آیا ما هم می‌توانیم اعلام کنیم که فقط در منطقه 12 موتورسیکلت‌های برقی اجازه ورود دارند؟ با این کار صدای چه افرادی در می‌آید آیا این اجازه را به ما می‌دهند؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر اجازه بدهند این طرح‌ها اجرایی شود قطعاً شاهد کاهش آلودگی هوا در بازه یک ساله خواهیم بود و اگر نگذاشتند توقع نداشته باشید مشکل هوای آلوده حل شود.

علیخانی افزود: با ارائه تسهیلات و راهکارهای موجود می‌توان موتورسیکلت‌های بنزینی را به موتورسیکلت‌های برقی تبدیل کرد و در حال حاضر با مبلغ 5 تا 6 میلیون تومان می‌توان نسبت به تهیه موتورسیکلت‌های برقی اقدام کرد.

وی تأکید کرد: اگر بسته سیاست‌ها همزمان اجرایی شود کاهش آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود. و پرداختن به یک موضوع یک‌بُعدی نمی‌تواند مشکلی از تهران حل کند.
706

کد خبر: 887172

وب گردی

وب گردی