جزئیات جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: جشنواره پوشش مناسب از سراسر کشور را دارد و تقریبا از تمام واحدهای دانشگاه آزاد آثار برتر را داشتیم که بررسی می‌شود.

مهدی فتح‌الله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در گفت‌وگو با خبرنگارسرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور امسال با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در تاریخ 30 آذر ماه الی 2دی ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: طبیعتاً این جشنواره با اهداف متعدد و متنوعی پایه‌ریزی شده است از جمله اینکه بتوانیم یک نوع جریان سازی فکری و فرهنگی و دانشجویی را در کشور ایجاد کنیم که طبیعتاً این کاربستر سازی است برای حرکت‌های فرهنگی و علمی دانشجویان، که باعث رشد و تعالی توانمندی‌های دانشجویان کشور می‌شود .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس خاطر نشان کرد: در برگزاری این جشنواره در سال جاری 3هزار و 448 اثر را در دبیرخانه جشنواره دریافت کردیم که در سه بخش نشریات و آثار برتر و مقالات ویژه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که یکی از داوران برگزیده در سراسر کشور داوری این آثار را در این چند روزه بر عهده داشته است و در دبیرخانه جشنواره که طی جلسه‌هایی که پیش آمد به این نتیجه رسیدیم که درسال 96 هم رشد کمی و افزایش قابل توجهی داشتیم.

مهدی فتح‌الله تصریح کرد: سال گذشته 2هزار و 405 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که امسال 3هزار و 448 اثر داشتیم که نشان دهنده رشد 10-20 درصدی آثار است و آثاری که به مرحله داوری راه پیدا کرده و مورد ارزیابی قرار گرفتند در سال 95، هزار و 830 مورد بوده است و در سال 96 ، 3 هزار و 23 مورد آن حداقل‌ چارچوب‌های لازم را داشتند و مواردی که در نظر گرفته شده 65 درصد رشد آثار داشتیم که در حوزه داوری توانستند پروسه بررسی‌های کیفی و تخصصی خودشان را طی کنند.

وی اظهار کرد: این مراسم در دانشگاه آزاد واحد قدس در قالب جشنواره اجرا خواهد شد و امیدواریم با شور و نشاط در جامعه دانشجویی کشور بتواند زمینه سازی باشد برای انتقال بسیاری از مفاهیم علمی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور و جامعه دانشجویی کشور و بهانه‌ای باشد برای به مشارکت طلبیدن آحاد کشور همچنین زمینه‌ای باشد برای فرهنگسازی و رشد و تربیت همه دست‌اندرکاران امر آموزش و پژوهش در حوزه علمی و آموزشی و پژوهشی کشور.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: جشنواره پوشش مناسب را از سراسر کشور را دارد و تقریبا از تمام واحدهای دانشگاه آزاد آثار برتر را داشتیم که بررسی می‌شود.

مهدی فتح‌الله خاطر نشان کرد:برای مهمانهای حاضر در جشنواره که از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد از نقاط مختلف کشور در این جشنواره حضور دارند یک برنامه مفصلی برایشان تدارک دیده شده است که برنامه علمی و فرهنگی است و در تلاشیم که در روزهایی که میزبانشان هستیم برنامه های متنوع از جمله یکسری بازدیدها از مراکز علمی و فرهنگی در تهران برایشان داشته باشیم و کارگاههای تخصصی در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای برایشان ترتیب داده شده است و چون این دوستان دست‌اندرکاران حوزه آثار و نشریات هستند سعی کردیم با برنامه هایی که برایشان پیش بینی کردیم توانمندی علمی و تخصصی شان افزایش پیدا کند هم چنین در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره سخنرانی‌های علمی تخصصی و برنامه های متنوع پیش بینی شده تا نهایتاً روز شنبه ظهر با حضور مقام‌های ارشد دانشگاه آزاد اختتامیه مراسم برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:دانشگاه آزاد واحد شهر قدس برای اقامت مهمان ها هتل پیش بینی کرده است و در هتل دانشگاه آزاد اقامت خواهند داشت و وسیله ایاب و ذهاب، همه مهمانان حاضر در جشنواره به عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس است.

خبرنگار: ندا فراهانی

204

کد خبر: 887179

وب گردی

وب گردی