قانون‌گریزی برخی مدارس غیردولتی در روزهای آلوده پایتخت

برخی مدارس غیردولتی تهران به رغم تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا، از معلمان خواستند که در مدارس حضور داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز ، آلودگی هوای تهران از روز یک‌شنبه مدارس را به تعطیلی کشاند اما در این میان برخی مدارس از همان روزهای نخست با وجود اعلام رسمی تعطیلی، دانش‌آموزان را به بهانه‌های مختلف به بیرون از خانه کشاندند و برخی اعلام کرده بودند علی‌رغم تعطیلی باید دانش‌آموزان به مدرسه بروند که این اقدام با واکنش اداره کل ‌آموزش و پرورش تهران مواجه شد و در اطلاعیه‌ای از برخورد با متخلفان خبر داد.

علیرضا راهپیما رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت : از اعزام بازرس به مدارسی که گزارش مردمی پیرامون تخلف آنها رسیده است خبر داد و گفت: با متخلفان برخورد خواهد شد.

اما ظاهراً فراقانونی عمل کردن فقط نسبت به دانش‌آموزان نیست؛ برخی مدارس غیردولتی با صدور بخشنامه خطاب به معلمان مدارس تابعه، حضور آنها را در روزهای آلودگی هوا اجباری عنوان کردند و حتی اعلام شد که با مرخصی هم موافقت نمی‌شود.

شاید این اقدام خودسرانه برخی مدارس غیر دولتی تهران به دلیل عدم برخورد جدی با اقدامات فراقانونی آنها در برگزاری آزمون ورودی و دریافت هزینه‌های گزاف فوق‌برنامه‌ها باشد که باعث می‌شود این قبیل مدارس به قوانین اجرا شده در آموزش و پرورش احترام نگذارند.
706

کد خبر: 887201

وب گردی

وب گردی