مجموع قیمت بنزین و گازوئیل حدودا کمتر از دو هزار تومان خواهد بود

وزیر نفت گفت: مجموع قیمت بنزین و گازوئیل باهم کمتر از مجموع قیمت این دو در عرصه جهانی است و حدودا کمتر از دو هزار تومان خواهد بود و دولت هنوز تصمیم قطعی درباره افزایش قیمت آن نگرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت درباره آخرین وضعیت مهار آتش چاه نفتی رگ سفید اظهار کرد: همانطور که قبلا همکاران هم اعلام کردند، دو روش برای خاموش کردن این چاه ها وجود دارد؛ یکی از بالا و دیگری از پائین و از عمق زمین. ما به دلیل اینکه اطمینان داشته باشیم، از همان روزهای اول هر دو روش را در نظر گرفتیم.

او افزود: ضمن اینکه تمهیدات لازم را برای اینکه عملیات از بالا انجام شود، در نظر گرفتیم دو چاه در کنار آن حفاری کرده ایم یکی از این چاه ها بسیار به محل تلاقی تغذیه این چاه در حال فوران نزدیک شده است که امیدواریم طی روزهای آینده به این چاه برسد.

زنگنه ادامه داد: البته در این مدت چندین بار از بالا برای کنترل چاه اقدام شد اما به دلیل اینکه فشار چاه بالاست تا الان این روش موفق نبوده است. تأکیدی که من داشتم این بود که تمامی اقدامات با ایمنی باشد تا کشته ندهیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این چاه ظرف یک ماه آینده خاموش خواهد شد، گفت: نمی توانم بگویم تا یک هفته آینده خاموش می شود. قولی که دادم این بود تا چاه مورب به نقطه تغذیه شده چاه فوران شده برسد و از آنجا اقدامات برای کنترل صورت بگیرد.

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت بنزین و گازوئیل گفت: همانطور که رئیس جمهور روز گذشته گفت مجموع قیمت این دو باهم کمتر از مجموع قیمت این دو در عرصه جهانی است و حدودا کمتر از دو هزار تومان خواهد بود و دولت هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته است.

او درباره اینکه سازمان محیط زیست آلودگی هوا را ناشی از بی کیفیتی بنزین و گازوئیل دانسته گفت: در شهرهای بزرگ بنزین یورو چهار عرضه می شود و گازوئیل هم بدون گوگرد یا با گوگرد در حد بسیار پایین عرضه می شود اما خودروهایی که از نقاط مختلف وارد شهر می شوند ممکن است از جاهای مختلف سوخت زده باشند و گازوئیل شان آلودگی بیشتری داشته باشد و بیشتر آلودگی به ذرات معلق در هوا برمی گردد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 887216

وب گردی

وب گردی